Premium

Bereik Chinese AliExpress in Nederland stijgt naar ruim 4 miljoen personen

Het bereik van het online shoppingmerk is vanaf september 2015 verdubbeld.

Dat blijkt uit de online bereikcijfers van GfK DAM van september 2017.

Meer dan 4,2 miljoen personen hebben afgelopen maand de website en/of app van AliExpress bezocht (4.201.000 personen, 29 procent van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder).


Breed publiek
Vanaf september 2015 is het bereik van het Chinese online shopping merk in Nederland meer dan verdubbeld. Met name het gebruik van de AliExpress app is gestegen; in september 2017 is meer dan 70 procent van alle bezoeken aan het merk afkomstig via de app. 

AliExpress heeft een breed publiek aangezien het bereik onder 13-34 jarigen bijna net zo hoog is onder 35-49 jarigen, waarvan 36 procent in september het merk bezocht op PC/laptop, smartphone en/of tablet. Net iets meer vrouwen (32%) maken gebruik van het merk dan mannen (27%). In vergelijking met andere online shopping merken heeft AliExpress haar hoogste bereik onder middelbaar opgeleiden, waar Bol.com, Coolblue, Wehkamp en Amazon juist relatief meer hoger opgeleiden bereiken.

Google en Whatsapp
In de ranglijsten van september zijn er in de top-10 geen verschuivingen. Op 'alle platformen' domineert Google, op de mobiel Whatsapp Messenger.

Alle cijfers van september staan hier

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie