De producent van snacks als kaastengels, vlammetjes en vlamtosti’s vroeg Joe Public Take-Away Advertising een nieuw merkactivatieplatform te ontwikkelen voor zijn ‘vlam’producten.
Het concept van het platform draait om vlambassadeur Andy van der Meyde, die de snacks aanprijst in de vaderlandse horeca en sportkantines. Fans kunnen onder andere een voetbalclinic winnen, geheel in de stijl van Van der Meyde: slechts twee keer 45 seconden op het veld met een uitgebreide derde helft in de kantine.
Dramatische oproep
In de eerste campagne richt Van der Meyde zich op de verkrijgbaarheid van vlamtosti’s in voetbalkantines. In de internetvideo doet de oud-topvoetballer van Ajax, Inter Milaan en Everton een dramatische oproep aan kantinebeheerders om niet te vergeten genoeg vlamtosti’s te bestellen. Hiermee kunnen zij volgens Van der Meyde 'een ramp van catastrofale proporties' voorkomen.
‘Met ons nieuwe "Take-Away Advertising"-businessmodel maken we topreclame laagdrempelig’, stelt Jeroen van Eck, strategy director van Joe Public. ‘Voor ervaren adverteerders zijn we efficiënter en voor ambitieuze beginnende adverteerders als Topking zijn we haalbaar. Met de vlambassadeur heeft Topking een platform waarmee ze jaren vooruit kunnen.’
De campagne werd op 28 september online gelanceerd via de sociale mediakanalen van Topking en Joe Public.
Credits
Klant: Topking
Verantwoordelijk bij klant: Edwin Hak, Oscar Visser, Florentine Rijkmans
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Strategie: Jeroen van Eck
Creatie: Bart Oostindie, Antoine Houtsma, Rikkert Boog
Fotografie: Semuel Souhuwat
Account: Jolies van Rijn
Productie: Merel Groenenboom, Denise Willigers
Geluid: FC Walvisch