Amerikaanse hi-techbedrijven klagen over hoge fees PR-bureaus

Slechte service, onervaren account-executives en onacceptabel hoge honoraria: de kritiek van Amerikaanse dot.coms op gespecialiseerde PR-bureaus neemt hand over hand toe. De kritiek spitst zich met name toe op de enorme voorschotten die de dot.combureuas voor hun werk vragen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bedragen met zes cijfers achter de komma zijn - althans in de Verenigde Staten - niet ongebruikelijk. ‘De fees zijn exorbitant hoog’, aldus een PR-manager van systeembouwer Cysive. ‘Door de enorme vraag, kunnen bureaus vragen wat ze willen.’ De bureaus erkennen dat de fees fors oplopen - sommige klanten betalen zeventigduizend dollar per maand, aldus een woordvoerder van Shandwicks hi-tech-divisie - maar dat de service navenant is. Van trade shows tot "senior hand-holding". Volgens de bureaus ligt het eerder aan te hoog gespannen verwachtingen aan de zijde van klanten, dan aan de slechte prestaties van de bureaus.

(Bron: PR Week)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie