'Alle Nederlandse Persgroep-titels vorig jaar winstgevend'

Volgens topman Christian van Thillo van het Belgische uitgeversconcern De Persgroep waren alle Nederlandse Persgroep-kranten vorig jaar winstgevend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De printdivisie van het Belgische uitgeversconcern heeft vorig jaar - door de overname van de PCM-titels - een omzet geboekt van 585 miljoen euro, een stijging van 66 procent vergeleken met 2008. De nettowinst bedroeg 20 miljoen euro, een daling met 11 procent. Ondanks de crisis was er sprake van een sterk jaar, aldus topman Christian Van Thillo woensdag.

Het bedrijf geeft naast Belgische kranten als Het Laatste Nieuws en De Morgen ook de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool uit. De Persgroep nam in 2003 Het Parool over. In juli vorig jaar verwierf het concern een meerderheidsbelang in PCM Uitgevers, waarvan toen naast Volkskrant, AD en Trouw ook NRC Handelsblad deel uitmaakte. Die laatste krant werd later doorverkocht.

Volgens Van Thillo wil De Persgroep in Nederland uitgroeien tot een toonaangevende krantenuitgever. 'We willen expliciet dat ons bedrijf een Belgisch-Nederlands mediabedrijf wordt. De eerste resultaten uit Nederland zijn alvast hoopvol.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie