Verhuursite AirBnb heeft een nieuw 'global agency of record': Wieden+Kennedy (W+K). Het bureau neemt het stokje over van TBWA\Chiat|Day LA.
Hoge niveau
Wieden+Kennedy (CEO Wendy Clark) moest pitchen tegen DDB (CCO Colleen DeCourcy). Jonathan Mildenhall, wereldwijd CMO van AirBnb, zegt dat de twee bureaus allebei met een goed plan kwamen, maar dat het creatieve werk van W+K het best past bij de gemeenschapsgedachte van AirBnb. 'Ik weet zeker dat ze onze creatieve output naar een hoger niveau kunnen brengen.'
Nieuw product en nieuwe campagne
W+K gaat op een progressieve manier samenwerken met het eigen creatieve team van AirBnb. Komend najaar zullen zij samen een nieuw product lanceren. Vervolgens komen ze met een nieuwe campagne voor het volgende vakantieseizoen.
DeCourcy noemt AirBnb en W+K 'natuurlijke partners'. 'Airbnb is een waardegedreven organisatie waarbij missie en ethos voorop staan. Ook bij ons bedrijf staan mensen, creativiteit en durf om nieuwe dingen te doen voorop. Als je kijkt naar het soort bedrijven waarvoor wij werken - Lyft, Spotify, Instagram, Facebook en nu Airbnb - mogen we wel zeggen dat we 'agency of record' van de nieuwe economie zijn.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!