AH vernieuwt

In Amersfoort opende AH een nieuw filiaal. Dat doen ze wel meer , maar deze opening verdient extra aandacht. De winkelvloer is namelijk extra onder handen genomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat was hard nodig, want de winkels hadden inmiddels de sfeer van een vrieskist. De communicatie was verworden tot eenzijdig “getoeter”. In vergelijking met AH waren de Jumbo winkels een aangename “warme douche”.

In Amersfoort wordt nu mét me gepraat, i.p.v. tégen me. “De lekkerste supermarkt” wil nu ook in de winkel dat 'lekker' gevoel op me over brengen. Steeds met 3 (sfeer) foto’s en 3 woorden. In de eigen typische AH taal, die bijvoorbeeld Allerhande tot zo’n lekker blad maakt.

Eindelijk heeft Albert Heijn ingezien, dat communicatie op de winkelvloer moet sporen met de overige communicatie. Dat communicatie in de winkel misschien wel de belangrijkste en meest impactvolle en invloedrijke communicatie is. (Dat zouden trouwens meer retailers zich moeten realiseren!!!)

Dit is een belangrijke (eerste) stap, die de AH winkels absoluut nodig hebben, in hun intensieve concurrentie strijd met met name Lidl en Jumbo.

In Amersfoort is nu ook, voor het eerst, een 'Allerhande-tafel' geïntroduceerd. Een goed idee. Een heel goed idee. Jammer alleen, dat het zo scharrig en ongeïntegreerd uitgevoerd is. Een gemiste kans!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie