AH bang voor nepbarcode

Albert Heijn heeft maandag alle vestigingen gewaarschuwd voor een advertentie in een nepversie van nrc.next die in een oplage van 175.000 gratis is verspreid. Daarin wordt opgeroepen te frauderen met een streepjescode in AH.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de advertentie staat een streepjescode van Euroshopper tomatenpuree. Lezers worden opgeroepen de code uit te knippen en over de barcode van andere, duurdere producten te plakken. Volgens vakblad Distrifood heeft AH maatregelen getroffen waardoor kassamedewerkers gewaarschuwd worden als de streepjescode van tomatenpuree wordt gescand.

Een groep actievoerders bracht maandag 10 september 175.000 exemplaren van een nepversie van nrc.next uit. Deze werd gratis verspreid op stations en enkele universiteiten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie