Accenture Innovation Awards Top 10 – Best E-Commerce

Pakken we de concepten van 2011 erbij dan zien we dat toen de trend is gezet om social media te combineren met e-commerce. Dit jaar vinden we twee van zulke concepten terug in de top 10. Wat verder opvalt, is de aanwezigheid van zes apps voor de smartphone, uiteenlopend van volledig online-uitzendbureau tot het ontwerpen van een eigen kunstwerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Top 10 Best E-Commerce
: bewust voeding kiezen, met productinformatie
: 100% online-uitzendbureau
: snel, simpel en veilig bestellen in de horeca
: slim bestellen via QR-codes
: veilig producten kopen of verkopen
: de mobiele kortingsfolder
: ouderwetse kortingsbonnen op je smartphone
: een uniek persoonlijk kunstwerk kopen
: digitale cadeaus inpakken en uitpakken
: online boeken lezen voor een bescheiden bedrag

Kan dit online? Ja, dit kan online
Twee concepten in de top 10 vonden een niche op het web, terwijl je hun markt daarmee niet direct associeert. is het eerste 100% online-uitzendbureau van Nederland. Morgenwerk regelt alles, van contract tot facturatie en uitbetaling, 24/7. Met kunnen online-retailers hun digitale cadeaus laten inpakken. De ontvanger beleeft het plezier van het uitpakken in de browser van z’n desktop, tablet of smartphone.

Bestellen met gemak
De smartphone dient en bedient de mens. Zowel met als plaats je eenvoudig een bestelling – op het terras, in de bioscoop en in hotels en restaurants. Met Plingh scan je de QR-code op tafel, met My Order vul je je tafelnummer in. Het grootste verschil tussen de twee is dat je met My Order je bestelling daadwerkelijk kunt betalen.

Online-kortingscoupons
Zowel als bieden online-kortingscoupons aan. De gebruiker kan met zijn smartphone voordeel in de buurt vinden en meteen gebruiken. Smartcoupons richt zich vooral op kortingen die grote bedrijven kunnen geven. De bonnen zijn te bekijken en te delen via social media. Scoupy focust zowel op grote retailketens als op lokale MKB en horeca die meer klanten in de winkel willen krijgen. Daarmee combineert het concept twee consumentengedragstrends: online oriënteren en lokaal besteden.

Van leesvoer huren tot weet wat je eet
is de Spotify voor ‘leesvoer’: je krijgt voor een gering bedrag toegang tot boeken en tijdschriften. zorgt voor betrouwbare transacties – het platform regelt zowel betaling, verzending en ontvangst van online gekochte producten, bijvoorbeeld voor aankopen via Marktplaats. Op koop je op aanvraag een uniek kunstwerk: je kiest een creatie en bepaalt zelf het materiaal, de afwerking en de afmeting. maakt voedingsmiddelen transparant en helpt je een bewustere keuze te maken. Producten worden met elkaar vergeleken op basis van samenstelling, prijs, smaak en populariteit. In 2015 wil Boodschapp alle producten van grote supermarkten verrijkt hebben met gebruikersinformatie.

Juryleden Best E-commerce
Net als bij de andere vier categorieën hebben de leden van de vakjury de uitdagende taak om uit de tien toppers een selectie te maken. Twee concepten per categorie gaan door voor de Blauwe Tulp van CMT, de beste vijf gaan door voor de Publieksprijs.

Bovenste rij v.l.n.r.
- , VP E-commerce @ Philips Consumer Lifestyle
- , Senior Manager @ Accenture
- @ Accenture
- , Partner @ Accenture

Onderste rij v.l.n.r.
- , Client Partner @ Facebook
- , Media Entrepreneur
- , Commercial Director Online @ T-Mobile
- , Sectorbankier Media & ICT @ ABN AMRO

Niet op de foto, wel in de jury:
- , Chief Commercial Officer @ Sanoma Media Nederland
- , Oprichter @ Rockstart
- , Chief Financial Officer @ ANP

Morgen presenteer ik de top 10 van de vijfde en laatste categorie: Best Communications. Morgenavond pitchen alle vijftig genomineerden voor hun jury, in WTC Triple ACE, Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie