Uitgevers zijn alle bedrijven of personen met een website waar advertenties op verschijnen, bijvoorbeeld nu.nl. Naast directe verkoop van advertentieruimte via een salesteam gaat dit steeds vaker geautomatiseerd. Een sterke groei is te zien in het veilen van advertentieruimte, vooral via realtime bidding. Dan komt Improve Digital in beeld: het bedrijf dat eigenaren van digitale media, zoals uitgevers, technologie biedt waarmee ze geautomatiseerde verkoop en realtime bidding kunnen managen.
Contentveiling
Via het platform van Improve Digital kunnen de uitgevers advertentieruimte kopen. Bij de veiling wint de hoogste bieder, en hij kan de locatie gaan opvullen met zijn advertentie. Improve Digital streeft naar kwalitatief hoogstaande advertenties.– afgaande op het klantportfolio met namen als.Sanoma, Wegener en Marktplaats is voor de nieuwste afslankmiddelen en witteretandenbelovers geen plek.
Doelgroepgericht
Online advertenties volgen doelgroepen meer en meer. Het profiel van een websitegebruiker wordt, uiteraard anoniem, gebruikt om gericht advertenties te laten zien. Dus iemand die zich duidelijk oriënteert op een vakantie krijgt gerelateerde reclame voorgeschoteld. Welke advertentie precies verschijnt, hangt af van de precieze route die de gebruiker doorliep. Zo vermijdt Improve Digital spam en krijgen gebruikers geen onnodige advertenties te zien.
Automatisering advertentiemarkt
De onlineadvertentiemarkt ondergaat momenteel eenzelfde radicale automatisering als we eerder zagen in de reisbranche en bij effectenbeurzen. In deze ommezwaai heeft Improve Digital in Europa een leidersrol. Om meer uit hun advertentieposities te halen werken ruim zeventig premiumuitgevers met het concept. De toptien van Nederlandse uitgevers krijgen van Improve Digital een eigen gesloten veiling, een private exchange, waarbij ze bepalen welke partijen op hun advertentieruimte mogen bieden. Ook mediabureaus zetten grof in op het bouwen van automatische inkoopsystemen met als doel efficiënter in te kopen. Via het platform van Improve Digital kunnen ze na toestemming van de uitgever toegang krijgen tot die advertentieruimte.
Vrij spel voor Improve Digital
Improve Digital is uniek voor Europa, maar in de VS bestaan soortgelijke platformen al. Door het gebruik van het systeem van Improve Digital heeft een uitgever toegang tot een waaier aan potentiële adverteerders met wie Improve Digital is geïntegreerd. Bijvoorbeeld advertentienetwerken, exchanges, agency trading desks en demand side-platforms. Door de koppeling met zoveel mogelijk partijen die op de advertentieruimte bieden in de veiling gaan de prijzen voor uitgevers omhoog.
Eigen campagnes als basis
Improve Digital, zestig werknemers met veertien nationaliteiten, heeft een Europese focus. Elk land heeft een markt met een eigen dynamiek, al is over het algemeen het aantal bieders in Europese landen lager dan in de VS. De trend die Improve Digital waarneemt onder klanten is dat ze het belangrijk vinden om zelf de controle te houden over de advertentieruimte. Ze willen zelf bepalen wie op de advertentieruimte mag bieden en tegen welke prijs. Ze zorgen vaak voor een mix van campagnes die ze zelf verkopen en voor het koppelen van derde partijen.
De zesde editie van de Accenture Innovation Awards vindt plaats in november 2012. Vanaf april kunnen innovatieve concepten zich inschrijven om kans te maken op de Blauwe Tulp en de Publieksprijs. {encode="innovation-awards@accenture.com" title="Mail "} voor meer informatie over de Innovation Awards 2012. In 2011 schreven 589 innovators zich in voor de Innovation Awards in de communicatie-, media- en technologie-industrie. Op de website vind je een uitgebreid verslag in woord en beeld van de uitreiking tijdens het Innovation Event.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!