1. Real-time product reviews
Op vergelijkingssites geven geregistreerde gebruikers een product review die nog steeds online staat als het product alweer vervangen is door een nieuwere versie. Als shopper op zoek naar de laatste ervaringen met de nieuwste producten tik je de productnaam in bijvoorbeeld Twitter Search, Twendz of gebruik je de zoekoptie van je favoriete sociale netwerk.
2. Real-time deals
Kortingscodes en andere shopping tips vinden via sociale netwerken en Twitter razendsnel hun weg naar vrienden en bekenden. Accounts als @HelemaalNietDuur">@HelemaalNietDuur en @Mijn Kortingscode">@Mijn Kortingscode verspreiden die actief (en strijken hiermee ongetwijfeld affiliate inkomsten op) en zijn snel ge-retweet.
3. Groepsgeschenken
Met zijn allen kan je een mooier kado geven dan ieder voor zich, dus krijgt de ‘verjaardagspot’ een revival in social media. Voorbeelden hiervan zijn Lolligift of het Pitch In programma van Best Buy. Door het financiële aspect (wie speelt de bank?) in Europa misschien iets lastiger op te zetten.
4. Trendsetter zijn was nog nooit zo gemakkelijk
In plaats van wachten op een nieuwsbrief of magazine voor het laatste nieuws op het gebied van bijvoorbeeld fashion, gadgets en ander hip spul ga je te rade bij de trendsetters in je netwerk of volg je twitteraars als @dresscoach">@dresscoach en @nexGadget">@nexGadget.
5. Toon je gulheid
Goed doen doet goed. Die goede daad wil je natuurlijk delen met je netwerk, en daar komen social media om de hoek kijken. Organisaties kunnen dat stimuleren: Heifer Portland bijvoorbeeld laat de gulle gevers via Facebook en Twitter weten dat hun donatie is verricht en laat hen dit delen via een Tweet of Facebook post.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!