4 vragen aan Denise Willigers (Joe Public)

Wat hoopt zij mee te nemen uit Cannes?

Door welk werk werd je weggeblazen en waarom?

Van de afgelopen twee jaar dat ik ben geweest was het werk van 2014 het meest indrukwekkend. Vanuit productie-oogpunt was ik blown-away door ‘Mistakes’ voor het New Zealand Transport Agency (Clemenger BBDO Wellington).

 

Ze wonnen 1 van de 13 Gold Lions uitgereikt in Film. Waanzinnig goed gemaakt, de film trekt je in de situatie door de lichte beweging van de camera en vele shots op ooghoogte van de acteurs.

Dumb Ways to Die moet genoemd worden voor Melbourne Metro Rail (McCann Worldgroup). Het is al knap om een public service announcement entertaining te krijgen, laat staan viral. Supergoede 360 uitwerking. En niet geheel onbelangrijk: 20% minder ‘metro’-ongelukken.

 

Door welke spreker werd je weggeblazen en waarom?

Het eerste jaar heb ik de Academy gevolgd, super intensief, soort stoomcursus in advertising. Wat me het meest is bijgebleven is ‘Hoe verkoop je je te gekke idee?’. Er is geen klant-handleiding, maar wil je dat ze een ​​gewaagde stap zetten? Geef ze een veilig gevoel. Klanten willen óók opvallend, onconventioneel werk maken. Dus, houd hun hand vast en neem ze mee naar een nieuwe plek. Een mooie aanvulling op de Account-rol waar steeds meer behoefte aan is.

Welke zakelijke/professionele slag heb je daar geslagen?

 

Ik heb het JongeHonden bestuur leren kennen en ben na Cannes gestart als nieuw bestuurslid. Het organiseren van uitdagende pitches met een heldere briefing is essentieel om jong creatief Nederland zichtbaar te maken en het niveau van het werk hoger te krijgen. We zijn enorm trots dat het team dat afgelopen jaar de Amnesty pitch heeft gewonnen, het idee ook mag uitvoeren!

Cannes is netwerken, en daar zijn de vele feestjes top voor. Het internationale werk wat je er ziet is inspirerend maar de nieuwe mensen die je leert kennen minstens zo.

Waar gáát Cannes (niet) over?

 

Of eigenlijk, waar zou het niet over moeten gaan: money. Ik hoor verhalen van creatieven die na 20 jaar nog steeds naar Cannes gaan, maar ‘het is niet meer zoals vroeger’. Waar zouden ze het over hebben? Beter dan de gratis cocktails van Google-beach, gratis snacks bij Facebook-beach en van de zon genieten bij LBB weet ik niet en toch wordt er terugverlangd naar toen. Dat Cannes steeds commerciëler wordt voelen wij (JongeHonden) ook in de portemonnee – passen die onaangekondigd bijna worden verdubbeld. Als tegengeluid organiseren we daarom in samenwerking met RA*W en de IAA, de Budget Lions, een gratis festival(donder)dag vol inspiratiesessies. Cannes wat minder happy, jonge Cannes-gangers des te meer.

In de aanloop naar Cannes Lions plaatsen we dagelijks artikelen over dit festival en zijn bezoekers. Alle artikelen lees je terug in ons .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie