3 iBeacon voorbeelden

iBeacons, kleine radiobakens waarmee, met een hoge mate van nauwkeurigheid qua fysieke locatie, gecommuniceerd kan worden met smartphones zijn de toekomst van 1-op-1 marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze vormen de brug tussen uw fysieke omgeving en de passerende stroom gebruikers met smartphone, tablet of ander mobiel device op zak. De technologie biedt ongekende nieuwe marketing mogelijkheden. 

Om je op weg te helpen hebben ik hier drie voorbeelden uitgeschreven:

De andere manier van couponing
Door het slim configureren van je marketingplatform, de app en de fysieke radio bakens stuur je pas een coupon als een potentiele klant een tijdje bij een iBeacon in de buurt is geweest maar weer dreigt weg te gaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een juwelier die een prachtige ring of een speciaal horloge in de etalage heeft en waar je een tijdje bij stil staat. Op het moment dat je wegloopt krijg je van de juwelier een coupon in zijn huisstijl met de collectie en een korting als je binnen bijvoorbeeld 7 dagen iets aanschaft.

Hier zitten voordelen in voor zowel consument als retailer. De consument heeft interesse getoond en wordt hiervoor gewaardeerd in de vorm van een coupon die hij binnen afzienbare tijd om kan zetten in een leuke korting op een product waar ook echt interesse in getoond is. Voor de retailer gaat het voordeel zelfs dubbelop: genereren van meer awareness en grotere kans op conversie. De coupon wordt op een rustig moment nog x keer bekeken waardoor de aanbieder beter blijft ‘hangen’. Door een andere wijze van couponing ben je vaker in beeld, bouw je aan je merk, ontstaat een vertrouwensband en biedt je potentiele klanten een incentive als ze de moeite nemen om binnen afzienbare tijd bij je terug te komen.

Nieuwe collectie onder de aandacht
Je kunt er ook voor kiezen om te gaan voor meer beleving. Denk hierbij aan een potentiële klant die een filmpje krijgt te zien van de betreffende collectie waar interesse in getoond wordt. Op deze wijze bouw je merkbeleving op en voeg je waarde toe doordat er ingespeeld wordt op de merkwaarden van het product. De prijs van het betreffende product wordt vervolgens heel anders gewogen dan voordat de beleving en toegevoegde waarde bekend was.

Klant loyalty
Maar waarom alleen een potentiele klant direct of indirect belonen wanneer je weet dat de waarde vooral zit in je vaste klanten die altijd al voor je gekozen hebben? Wat is het mooi dat je iBeacons in kunt zetten om deze groep te herkennen en altijd te belonen, alleen al voor het feit dat ze bij je in de winkel stappen. Het op basis van relevante data en aanwezigheid van de klant bieden van services, daar draait het om. Denk hierbij aan het direct wijzen op het voor hem of haar interessante deel van de collectie, of de producten op basis van loyaliteit meegeven met automatische achterafbetaling.   

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie