Adobe heeft zijn voorspellingen voor 2015 opgeschreven. Het softwarebedrijf komt tot drie trends waar marketeers rekening mee moeten houden om succesvol te blijven:
1. Cross Channel wordt één kanaal
In 2015 zullen merken de voordelen van on- en offline beter met elkaar combineren. In de retailsector zullen onder andere interactieve etalages, digitale displays en iBeacons ingezet worden. Het concept van de ‘persoonlijke winkelervaring’ wordt ook digitaal door middel van livechat met winkelpersoneel en klanten krijgen aanbevelingen op basis van slimme algoritmes en persoonlijke service.
2. Data wordt gebruikt om beslissingen te nemen, niet voor het verdedigen van beslissingen
In 2015 gaan marketeers vaker geavanceerde wiskundige algoritmes inzetten om beslissingen te nemen over hoe, wanneer en waar marketingbudget in de toekomst het beste kan worden besteed.
3. Merken zetten eindelijk echt in op mobile
Het jaar van mobile marketing wordt al enkele jaren aangekondigd, maar volgens Adobe gaat het dit jaar echt gebeuren. Marketeers gaan mobile gaan inzetten als basis van hun customer journey. Grote merken gaan de strijd aan om de mobiele consumenten te bereiken en de winnaars zijn diegenen die de meest gepersonaliseerde content kunnen leveren voor verschillende schermen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!