Zilveren Kruis komt met nieuwe propositie

De verzekeraar begint de campagne ‘Beter naar de dokter’.

De zorgverzekeraar wil mensen helpen het meeste uit hun doktersbezoek te halen en introduceert daarom een online platform waar mensen terecht kunnen voor vragen en informatie.

De geïntegreerde campagne is ontwikkeld in samenwerking met Fitzroy, Greenberry, Het PR Bureau en Yune.

Nieuwe propositie
De nieuwe campagne vormt de bewijslast van de nieuwe propositie van Zilveren Kruis. De zorgverzekeraar wil mensen het hele jaar door kunnen helpen en het platform is dan ook ontwikkeld voor de langere termijn. Luceline Hesselink, senior manager Merk & Communicatie bij Zilveren Kruis: &;Met deze campagne en het platform helpen we mensen meer uit hun artsbezoek te halen. Zodat ze zich prettiger en zekerder voelen over de keuzes die met de arts worden gemaakt in het zorgtraject. Het platform is geen eenmalige campagne. Bij Zilveren Kruis willen we mensen het gehele jaar door met raad en daad bijstaan.&;





Ontwikkeld samen met artsen en patiënten
De nieuwe propositie was de basis om een speciaal platform te ontwikkelen waar iedereen informatie kan vinden over een goede voorbereiding voor een doktersbezoek.De content op het platform is ontwikkeld in nauwe samenwerking met huisartsen, specialisten en patiënten. Centraal in het platform staat een slimme vragenlijst. Samen met medische professionals is vastgesteld welke vragen relevant zijn. 

Met de ‘slimme vragenlijst’ tool maak je voor elk doktersbezoek eenvoudig je persoonlijke vragenlijst die je kunt meenemen naar de dokter (op je tablet, mobiel of gewoon op papier). Ook komen in verhalen, zowel video als geschreven, artsen en patiënten aan het woord over wat je het beste kunt doen om het meeste te halen uit je doktersbezoek. Harm Edens ging hiervoor bij zowel patiënten als artsen langs om te horen wat er speelt en om ervaringen en adviezen op te halen en te delen.

Geïntegreerde aanpak
De campagne is een volledig geïntegreerde aanpak vanuit een samenwerking van Fitzroy, Greenberry, Het PR Bureau en Yune. De owned kanalen van Zilveren Kruis vormen het hart van de campagne en hier zijn middelen aan toegevoegd om het verhaal van Zilveren Kruis te versterken. Zo wordt naast het platform in een 360-aanpak ingezet op video’s en prerolling, persoonlijke patiëntverhalen in blogvorm, een groot onderzoek opgezet met TNS NIPO voor PR-doeleinden en media-inzet op radio.

Jur Baart, eigenaar van Fitzroy: &;Met deze campagne willen we mensen meer grip geven op hun zorg. We positioneren Zilveren Kruis hiermee echt als marktleider die het initiatief neemt om patiënten te helpen. Het hele jaar door. En met vernieuwende middelen zoals de slimme vragenlijst.&;


Credits
Concept & creatie: Fitzroy en Greenberry
Contentstrategie: Greenberry
PR-strategie: Het PR Bureau
Social-strategie: Yune

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie