Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko wil met de nieuwe landelijke campagne ‘Koop goed beddengoed’ de misstanden in de katoenindustrie aankaarten en laten zien dat het ook anders kan. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Fitzroy.
Volgens het merk, dat een ruim assortiment aan bedlinnen, dekbedden, kussens en matrassen voert, is in de wereld van ‘slapen en baden’ veel verbetering mogelijk. 'Productieketens zitten vol onnodige vervuiling en onmenselijke praktijken als oneerlijke lonen, slechte werkomstandigheden en kinderarbeid', zo klinkt het. Door producten te produceren in transparante, ethische ketens die bijdragen aan een positieve verandering voor milieu, mens en dier, wil Yumeko laten zien dat het ook anders kan. Zo wordt er naar eigen zeggen uitsluitend gekozen voor biologisch GOTS gecertificeerd katoen en - indien mogelijk - ook Fairtrade gecertificeerd.
Aan de keuze voor Fitzroy ging een pitch vooraf. Eigenaar Jur Baart: 'We hebben een geïntegreerde campagne ontwikkeld om meer mensen kennis te laten maken met Yumeko. Hierbij hadden we continu in ons achterhoofd dat we echt op moeten vallen in het reclameblok dat overspoeld wordt door andere bedden(goed)fabrikanten. Om onderscheidend te zijn sluiten we daarom af met de regel: Koop goed beddengoed.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!