Van Leeuwe begint in zijn nieuwe functie per 1 oktober. Bij TMG wordt hij onder meer verantwoordelijk voor de marketing van de merken, werving en behoud van abonnees, data-analyse en klantbeleving. Hij rapporteert aan ceo Marc Vangeel.
Van Leeuwe werkt sinds 2010 als directeur Marketing en Data bij NRC Media. Met zijn team werkte hij hier aan het verstevigen van de binding van de merken met hun lezers en de groei van het aantal print- en digitale abonnementen. Hier schreef hij samen met collega Matthijs van de Peppel ook een boek over, getiteld De Relatie Economie (zie dit artikel). Eerder was hij onder meer manager New Business bij de Volkskrant, projectmanager bij TMG en journalist voor De Financiële Telegraaf.
Marc Vangeel, ceo van TMG: “Xavier heeft bewezen dat de lezersbinding sterk verbeterd kan worden door goed naar klanten te luisteren. De betaalde relatie met lezers is voor ons de basis om de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek zeker te stellen. Ik ben heel blij dat we Xavier bij TMG mogen verwelkomen. Hij gaat ons helpen om grote stappen te zetten in de aansluiting van het aanbod van onze merken op de wensen van de consument.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!