Xavier van Leeuwe wordt per 1 september ceo digital marketplaces bij Mediahuis.
Hij volgt hiermee Paul Verwilt op, die zich als coo en lid van het directiecomité nog sterker gaat toeleggen op de verdere uitbouw van nieuwe businessmodellen via Mediahuis Ventures en toekomstige acquisities.
Van Leeuwe is nu director consumers bij Mediahuis Nederland en krijgt nu dus een functie binnen de gehele groep. Hij was eerder director marketing & data bij NRC Media en sinds 2017 director consumers bij Mediahuis Nederland.
Banenmarkt, housing en automotive
Mediahuis ziet potentie in de markt van de digitale marketplaces. Het Belgische uitgeefconcern heeft posities verworven en uitgebouwd in de recruitment- en banenmarkt (onder meer Jobat.be, Jellow.be, Jellow.nl), housing (onder meer Zimmo.be, Jaap.nl) en automotive (titels als Gaspedaal.nl, AutoTrack.nl, CarsIreland.ie, Cartell.ie). Van Leeuwe zegt: 'We zijn goed gepositioneerd om de groei van de diverse titels voort te zetten en te versnellen.'
Verwilt: 'Digitale marketplaces leveren een aanzienlijke en groeiende bijdrage aan het bedrijfsresultaat. Dat willen we met de benoeming van Xavier van Leeuwe maximaal benutten. Zowel bij NRC Media als bij Mediahuis Nederland pionierde hij nieuwe strategieën die hebben geleid tot een duurzame stijging van het aantal betalende abonnees.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!