Wouldn't it be nice if... | Belevend leren met Ejai

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'You hear and you forget, you see and you remember, you do and you understand'. Een gevleugelde uitspraak van Confucius die de impact van beleving aangeeft. Dat uitgangspunt vormde de basis voor , een nieuw digitaal geleid platform voor belevend leren. Een concept dat naadloos aansluit op de huidige tijdsgeest, maar zich helaas zonder marketingbudget op de kaart moet zetten. Vandaar dat ik jullie wil uitnodigen mee te denken. Allereerst een introductie.

Ejai verkoopt digitaal geleide leerervaringen, zogeheten journeys. Ze zijn bedoeld voor energieke mensen die meer uit het leven willen halen of hulp nodig hebben ambities helder te krijgen en doelen te bereiken. De reis kan overal ter wereld worden gemaakt en bestaat uit geplande en ongeplande opdrachten. Afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken, de tijd die je hiervoor hebt en de keuzes die je maakt duurt de reis ongeveer 2-4 uur per week (zelf in te delen via een persoonlijke planning op internet) voor een periode van 2 tot 5 weken.

Voor een reis heb je geen koffer nodig, slechts een mobiele telefoon, toegang tot internet en een notitieboekje. Deelnemers hebben van begin tot eind geen idee wat ze te wachten staat. Vanuit deze nieuwsgierigheid gidst Ejai ze naar inspirerende plekken en worden deelnemers over drempels geholpen die ze anders niet snel zouden nemen. Elke Journey is een unieke ervaring. Alle Journeys zijn bovendien 'self generated'. Dit houdt in dat iedere deelnemer zelf invulling geeft aan de uiteindelijke opdrachten en vragen. Op dit moment zijn er drie reizen beschikbaar: Just for fun!, The leader in me en Wake-up! to your life. Een journey kost 65 euro.

Volgens Bente Heijtel, een van de bedenkers, is Ejai een uniek platform voor belevend leren. "Ejai is toegankelijker en dynamischer dan de bestaande digitale coachings trajecten. Ejai brengt mensen op een hele leuke en luchtige manier letterlijk in beweging en geeft ze op het juiste moment, op de juiste locatie, de juiste aansturing. Ejai trekt je achter je computer vandaan."

Hoe gaat het precies in z'n werk? Jai is tijdens je reis je persoonlijke digitale gids. Mind magazine (zie ) noemt hem de 'sms-coach'. Hij geeft je via sms, email of internet verrassende opdrachten en stelt intrigerende vragen. Hij vraagt je plaatsen te bezoeken die je nooit eerder bezocht hebt en nieuwe mensen te ontmoeten. Hij helpt je uit je comfort zone te stappen, je verbeeldingskracht te triggeren en je creativiteit te challengen. Bij geen reactie zal Jai je instrueren om de Journey te vervolgen. Jai geeft echter alleen instructies en tips, je ontdekt en verkent zelf. Een ander uniek onderdeel van de Journeys zijn de Supporters. Bij elke Journey nodig je 2 Supporters (vrienden, collega's, familieleden) uit die je ondersteunen tijdens je Journey. Deze Supporters worden ook aangestuurd door Jai en geven de deelnemer de mogelijkheid om zijn/haar ervaringen te delen en er zelfs een verdiepingsslag te geven.

Hoe is Ejai ontstaan? Erik-Jan de Rooij, ex hockeykeeper en -trainer, organiseerde jarenlang belevenisreizen voor topmanagers van grote bedrijven. Zijn droom was om iets soortgelijks op een toegankelijke en goedkope manier voor individuen mogelijk te maken. In de zomer van vorig jaar voegde Bente Heijtel en Paul Konijnendijk zich bij hem, resulterend in het live gaan van Ejai op 31 maart van dit jaar.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik normaal gesproken al afhaak als ik de woorden 'dichter tot jezelf komen' ergens lees, maar dit concept sprak mij eigenlijk meteen aan. Aansturing via sms, any time en any place, het zicht op unieke ervaringen, het ontmoeten van nieuwe mensen, het verlaten van je comfort zone; ik kan de spanning nu al kan voelen... Ik heb mezelf dan ook aangemeld voor een van de journeys, dus hoop binnenkort met recht uit ervaring te kunnen spreken. Maar ja, Ejai richt zich natuurlijk niet alleen op nieuwsgierige ambitieuze marketeers, hoe nu verder?

Voor de marketing van Ejai is vooralsnog geen marketingbudget beschikbaar. Ze moeten het op dit moment dus nog vooral van free publicity hebben. Er zijn inmiddels al wel een paar honderd journeys verkocht en veel mensen daarvan zijn nog bezig. De reacties uit de testfase waren lovend.

"Op dit moment zien wij het als onze grootste uitdaging om Ejai bekendheid te geven onder het grote publiek. Daarnaast verkopen we met onze Journeys een beleving, beter gezegd; 'de weg naar je verlangen'. We zijn dus opzoek naar de juiste manier om over Ejai te communiceren. Het blijft immers een beleving van binnen uit. Wat je erin stopt, dat haal je eruit. Mond op mond reclame is voor ons erg belangrijk. We denken nog over manieren om dat te stimuleren. Tips en ideeën zijn dus welkom!"

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie