1.Wat heeft het winnen van een Effie voor jouw bureau betekend?
‘Een mooie avond tijdens de uitreiking. En natuurlijk erkenning uit het vak dat de Jumbocampagne impact heeft in Nederland. Verder is het bij ons daarna weer business as usual.’
2. Wat was de kracht van jouw case?
‘Op het eerste gezicht iets heel eenvoudigs: durf. Maar vooral ook het besef dat een campagne niet gemaakt wordt maar gevoerd, in al zijn diversiteit maar vanuit een heel helder en herkenbaar idee.’
3.Welke tips heb je voor inzenders van dit jaar?
‘Toon durf. Er zijn al zoveel verstandige maar middelmatige discussies in het vak. Neem een gedurfd standpunt in en onderbouw dat zo helder en feitelijk mogelijk.’
4. En wat moeten inzenders absoluut niet doen?
‘Zich verliezen in de details. Het gaat mijns inziens om het grote effect. En dat grote effect moet vanaf regel 1 van de case helder zijn.’
5.Welke Effie case vind je het sterkst tot op heden?
‘Als je recente cases bedoelt dan val ik voor de charme van Telfort; een heerlijke campagne die vanuit een eenvoudig inzicht en een relevante en heel erg sympathieke property jarenlang gevoerd wordt. Voorts vind ik SNS Bank een campagne waarvan ik hoop dat ‘ie Effie-waardig wordt. Omdat ik vind dat het lef waarmee die keuzes bij de bank gemaakt zijn beloond moeten worden.’
Dit jaar kunnen adverteerders en bureaus tot 16 september 2016 hun cases inzenden om mee te dingen naar de Effie Awards 2016 van BVA en VEA.
De Effie Awards worden dit jaar op dinsdag 1 november uitgereikt tijdens het door Adfo Groep, VEA en BVA gezamenlijk georganiseerde 24Festival in het Concertgebouw te Amsterdam aan het Museumplein.
Lees ook deel 2.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!