En weer is er een nieuw sociaal netwerk gelanceerd die moet concurreren met LinkedIN. Via Google Alerts ontving ik een persbericht, verspreid door PR Newswire, in het Nederlands, over de lancering van weer een nieuw sociaal netwerk, namelijk www.upperz.nl. Upperz is bedoeld voor álle professionals. Dus opnieuw een generiek social network, zoals er velen als paddenstoelen uit de grond schieten. Ik vraag me oprecht af waarom. Waarom doen organisaties er niet veel meer aan om meer te halen uit reeds succesvolle en bestaande sociale netwerken.
Dan nog een andere vraag. Zijn al die netwerken wel zo sociaal? Als er geen interactie plaatsvindt, zijn het meer lege containers. Waarom willen dit soort initiatiefnemers ook de hele wereld hebben? Als zij zich zouden richten op een concrete doelgroep, een niche, dan geven ze er blijk van dat ze het principe van "the long tail" begrijpen.
Goede Nederlandse voorbeelden zijn nog erg schaars. Televizier is een goede. De Canadees Jawa Shuaib schreef over dit onderwerp in mei 2007 al een erg goed artikel
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!