Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwentitels DPG Media moeten nauwer samenwerken, Marije Veerman stopt als hoofdredacteur Flair

Door daling in print en de volle focus op online is er een herindeling bij de redactie van Flair.
Marije Veerman
Marije Veerman
Marije Veerman
Marije Veerman

De vrouwentitels bij DPG Media (Libelle, Margriet en Flair) moeten nauwer gaan samenwerken. Om kennis en expertise te delen worden de krachten gebundeld, vooral op het gebied van online en vormgeving. Bij Flair vertrekt daarmee hoofdredacteur Marije Veerman na zes jaar. Zij wordt niet vervangen.

Volgens een woordvoerster van DPG Media is 'door daling in print (specifiek bij Flair, jonge vrouwen zijn minder gericht op print) én de volle focus op online' bij Flair de redactie opnieuw vormgegeven. Er komen bij Flair twee nieuwe functies: contentmanager en chef vormgeving.

Hilmar Mulder is als algemeen hoofdredacteur inhoudelijk verantwoordelijk voor Flair.

De drie vrouwentitels gaan nauwer samenwerken 'om de nummer 1-positie in de magazinemarkt te behouden. 'De urgentie om te blijven pionieren en innoveren voor zowel print als online groot', zegt de woordvoerster.

related partner content for mobile comes here

Marije Veerman weg na zes jaar

Hoofdredacteur Marije Veerman zegt zelf over haar vertrek: ‘Het is tijd geworden om mijn vleugels uit te slaan en een volgende sprong te wagen.' Ze laat dat weten op LinkedIn.

‘Flair is nu een sterk merk met een duidelijke missie: jonge vrouwen in Nederland nóg zelfbewuster in het leven laten staan. Het totaalbereik steeg van 400.000 per maand in 2019 naar 2,9 miljoen op dit moment.’ 

Veerman begint na haar vertrek een persoonlijke nieuwsbrief om vrouwen te inspireren op Substack. 

‘In Nederland begint deze vorm ook eindelijk voet aan de grond te krijgen. Een prachtige manier om, zonder afhankelijk te zijn van techreuzen, clickbait-koppen en algoritmes, je doelgroep rechtstreeks te bereiken en een community op te bouwen.’

Nouveau al van de hand gedaan

In februari deed DPG Media titel Nouveau al van de hand. Het magazine werd verkocht aan Pijper Media. Hoofdredacteur Claudia Straatmans vertrok daarop bij Nouveau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in