Voetbal International presenteert strategie en hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt

Het voetbalmerk gaat zich richten op 24/7 online nieuws.

Voetbal International presenteert de toekomstplannen om het mediamerk succesvol te maken. VI moet in de toekomst meer rendement halen uit alle mediavormen: zowel uit de digitale uitingen als het weekblad.

Van print naar online
Het merk wil 24/7 werken en van een meer print naar een meer online georiënteerde redactie. Verder brengt het bedrijf de VI-kinderboeken onder bij WPG Kindermedia. De medewerkers verhuizen in 2018 van hun werklocatie in Utrecht naar Amsterdam.

Hoofdredacteur vertrekt
Hoofdredacteur Christiaan Ruesink presenteerde samen met de redactie een langetermijnstrategie aan de directie. Ruesink maakt bekend dat hij vertrekt bij VI. Sinds 1 mei 2016 was hij eindverantwoordelijk voor alle digitale, online en print media en heeft hij een onrustige periode bij VI doorgemaakt. VI kende sinds zijn aantreden twee reorganisatierondes vanwege tegenvallende financiële prestaties. Zo moest zijn redactie met 40 procent inkrimpen. In de afgelopen maanden had hij de opdracht om het merk VI voor te bereiden op een succesvolle toekomst.

Interim-hoofdredacteuren
Dat plan is nu afgerond en hij heeft besloten om plaats te maken binnen de organisatie zodat een ander kan verder bouwen aan VI. Het hoofdredacteurschap wordt interim ingevuld door Taco van den Velde, Peter Wekking, Dennis van Luling.

Sanne Visser, directeur bij WPG Media, de uitgever van Voetbal International, bedankt Ruesink voor zijn inzet en wenst hem succes bij het vervolg van zijn carrière. 'Christiaan heeft zich met hart en ziel ingezet voor VI, ik ben blij dat hij met zijn expertise tijdelijk onze collega’s bij de andere merken wil coachen en we hem zo tot 1 april kunnen behouden voor WPG Media.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie