MediaMonks-ceo Victor Knaap kreeg de onderscheiding uitgereikt tijdens Koffiedik Kijken, het nieuwjaarsevenement voor het marketingcommunicatievak, georganiseerd door Adformatie en IAA. Knaap heeft zijn verkiezing vooral te danken aan de ‘deal van het jaar’, de fusie met sir Martin Sorrells nieuwe productiebedrijf S4 Capital. Medeoprichter van Mediamonks, coo Wesley ter Haar, is co-Person of the Year. (Zie video onderaan.)
Knaap en Ter Haar begonnen MediaMonks in 2001 in een kelder in Hilversum en bouwden het uit tot een miljoenenbedrijf met ruim 750 medewerkers in 11 landen, met klanten als Google, Shell, Lego en Amazon. MediaMonks ging in 2018 een fusie aan met het nieuwe bedrijf S4. In de december werd het Amerikaanse programmatic mediabedrijf MightyHive ingelijfd.
Wave- en changemakers
Adformatie Person of the Year is de meest democratische onderscheiding binnen het marketing-communicatiedomein. De redactie benaderde in december 200 vooraanstaande mensen in het vak. Ook werd een online enquête gehouden onder lezers gehouden. Coosto deed vervolgens een social media-scan.
‘De digitale transformatie binnen het vak raakt alles en iedereen. De economie draait op volle toeren en het kaf wordt van het koren gescheiden. Creatieve, ondernemende mensen komen bovendrijven. Van deze mensen gaan we in 2019 zeker nog veel meer horen’, zegt Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie.
De 10 die in 2018 het verschil maakten:
PERSON OF THE YEAR: Victor Knaap (MediaMonks)
‘Neerlands trots! Internationaal je stempel drukken en met een legende als Sorrell een nieuw imperium bouwen.’
Marion Koopman, Greenhouse Group
‘Acteert op het allerhoogste niveau en is de ultieme verbinder tussen de bestaande en de nieuwe wereld’
Simon Neefjes, TBWA\Neboko
‘Gaf 20 jaar leiding aan TBWA\Neboko en neemt afscheid op het moment dat het bureau van het Jaar (SAN) werd’
Slaven Mandic, Wayne Parker Kent (nu tevens Directeur Advertising TMG)
‘Verkoop van Wayne Parker Kent aan Mediahuis is wel een van dé deals van 2018.’
John de Mol, Talpa
‘Wie anders durft de strijd aan te gaan met Google en Facebook?’
Michiel Muller, Picnic
‘Op zo’n manier een online supermarkt uit de grond stampen, doe dat maar eens na.’
Caroline van Turennout, Zeeman
‘Gouden Effie binnengehaald. Sterk om met een merk als Zeeman elke keer weer een campagne zo sterk neer te zetten. Daar moet je goed voor kunnen briefen en samenwerken’
Jorieke de Vries, Lidl
‘Tilt de hele marketing en communicatie van Lidl naar een hoger niveau en verliest duurzaamheid niet uit het oog’
Ron Vrijmoet, Accenture Interactive
‘Is als grootste en snelst groeiende agencynetwerk de grootste disruptor’
Tim van der Wiel, GoSpooky, Speaky
‘Succesvol internetondernemer die vorm geeft aan de toekomst, van social media tot voice’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!