Overslaan en naar de inhoud gaan

Marieke van Balen van Pepsico naar Danone zuivel

Marketingveteraan verlaat Pepsico na bijna 11 jaar om head of marketing bij Danone te worden.
Miniatuurvoorbeeld
Marieke van Balen
© Pepsico
Miniatuurvoorbeeld
Marieke van Balen
© Pepsico

Danone heeft Marieke van Balen per 21 januari aangesteld als head of marketing Danone Nederland (zuivel). Van Balen kiest voor Danone vanwege een combinatie van factoren. Onder meer omdat het voedingsmiddelenconcern een sterke focus heeft op ‘purpose’.

related partner content for mobile comes here

‘Ook wel omdat ik er bijna 11 jaar zat, hoewel dat niet de hoofdreden is. Er was bij Pepsico altijd wel weer een uitdaging. Maar bij een nieuw bedrijf is alles echt nieuw, ken je de mensen nog niet en wordt je op jezelf teruggeworpen. Ik was toe aan écht iets nieuws.’

Terugkomen mag

De laatste positie die Van Balen bekleedde bij Pepsico was die van commercial director nutrition Benelux. ‘Ik wilde nog steeds wel gave marketingdingen doen, maar dan had ik de stap naar internationaal maken en ga je naar de UK. Daar heb ik geen zin in.’

Opvolging uit eigen kweek

Van Balen wordt bij Pepsico opgevolgd door Joris van der Schoot (37). Hij kwam in 2007 bij Pepsico en kwam daar na een break van twee jaar (onder meer Duracell) in juni 2017 weer terug in de rol van senior manager category management.

Van der Schoot Hij zal dan eindverantwoordelijk zijn voor de Nutrition categorie (onbijtgranen en sappen) voor PepsiCo Benelux, met merken als Quaker, Tropicana en Naked. Hij gaat in die rol over het marketingbeleid en de strategie-ontwikkeling voor alle kanalen in de Benelux.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in