Warenhuis de Bijenkorf introduceert een nieuwe huisstijl, daarmee verdwijnt na bijna vijftig jaar de witte plastic tas, herkenbaar door de lichtgrijze zeshoekjes uit het straatbeeld. Dat meldt Fashion United.
Met de nieuwe huisstijl, die werd ontwikkeld door designbureau VBAT, wil de Bijenkor haar ambitie naar de toekomst waarmaken. Dat zegt Robert Bohemen ,directeur Marketing van de Bijenkorf in een reactie aan Fashion United: ‘In ons merk moeten wij inspiratie en klantgerichtheid uitstralen en tegelijk onze rijke traditie behouden. Nu gaan we meer accent leggen op onze ambitie voor premiumship en stijl.’
Zowel verpakkingen, de draagtas, de klantenkaart, het logo en het magazine krijgt een nieuwe vormgeving. Het belangrijkste verschil met de bestaande vormgeving is dat het blauw uit de winkels en van de klantenkaart verdwijnt. De kleuren worden honinggeel, nightblue (een soort chique zwart), wit en zilver.
Het logo van de Bijenkorf is begin jaren 60 ontworpen door Josef Müller Brockman. Later is hieraan het hexagoon toegevoegd en het huidige merkbeeld ontstaan. Aan de stijl van de Maffe Marathon (groen) en de Drie Dwaze Dagen (knalgeel) wordt niets veranderd.
Bron: Fashion United
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!