De meest prominente functie in de site is de Dutch Design Gallery die een overzicht geeft van het beste werk van Nederlandse designers sinds 2003.
Zo draagt Dutch Design Awards bij aan de promotie van finalisten en de winnaars die komende zaterdag 18 oktober bekend worden gemaakt tijdens de Dutch Design Week.
Voor het ontwerp legde Vandejong de nadruk op de deelnemende finalisten en winnaars met de bedoeling hun werk overzichtelijk te presenteren in de Dutch Design Gallery. De Gallery fungeert als inspiratiebron waar publiek dat geïnteresseerd is in Dutch Design kan zoeken op jaar, categorie, ontwerper of bureau.
‘De Dutch Design Gallery is het promotieplatform voor Dutch Design. Hier krijgen zowel projecten als ontwerpers een podium. De site fungeert als mooi visitekaartje voor de sector en draagt bij aan (inter)nationale promotie’, aldus Franklin de Bekker, digital director bij Vandejong.
Vandejong adviseerde Dutch Design Awards een contentstrategie om herhaalbezoek te stimuleren. Op de site worden nieuwe en oude prijswinnaars in korte interviews gevolgd: hoe gaat het nu met ze en hoe hebben ze zich ontwikkeld? Zo blijven de uitreiking en tentoonstelling het hele jaar relevant en zal de site een verzamelplaats worden van bijzondere verhalen en projecten over Dutch Design. De komende maanden zal de contentstrategie verder worden uitgezet.
De Dutch Design Awards toont en beloont het beste op het gebied van Nederlandse vormgeving. De Awards worden jaarlijks uitgereikt, dit jaar voor de twaalfde keer, en maken onderdeel uit van Dutch Design Week. Zaterdag 18 oktober worden de winnaars van dit jaar bekend gemaakt. De overzichtstentoonstelling met het werk van alle finalisten en winnaars is van 18-26 oktober te zien in het TAB gebouw op Strijp-T, Eindhoven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!