Premium

Twitter organiseert wedstrijd voor startups

De 'Hatch' moet ontwikkelaars laten concurreren om tot de volgende technologische doorbraak te komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het doel van de wedstrijd is om ontwikkelaars bekend te maken met , de nieuwe appontwikkelingssoftware van . Met Fabric moet Twitter uiteindelijk in staat zijn om ontwikkelaars uit te dagen en het ontwikkelproces van de microblog en toekomstige apps beter te stroomlijnen.

Prijzengeld

Deelnemende startups maken kans op prijzengeld tussen de 5.000 en 25.000 dollar. Na een selectie worden tien finalisten naar San Francisco gevlogen om hun ideeën te presenteren bij het eerste Gala. De winnende startup wint niet alleen een geldprijs, maar Twitter verzorgt ook ontmoetingen met potentiële investeerders en regelt VIP-toegang tot de Twitter Developer Events in 2015.

Flock

Naast de competitie organiseert Twitter , een tour langs achttien wereldsteden om ontwikkelaars kennis te laten maken met de engineers en developer advocates van Fabric. ‘Wij geloven dat de volgende technologische doorbraak overal vandaan kan komen, dus willen we mensen helpen om te leren hoe ze Fabric kunnen gebruiken.’, aldus Jeff Sandquist, Twitter’s Head of Developer and Platform Relations.

Om aan de voorwaarden van een startup te kunnen voldoen, mogen alleen startups met een kleinere financiering dan 2 miljoen dollar en een lagere omzet dan 10 miljoen dollar zich inschrijven. Ontwikkelaars hebben tot 5 juni 2015 de tijd om zich  in te schrijven.

Jeff Seibert, Director Mobile Platform Twitter, bij de lancering van Fabric:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie