Heb je afgelopen jaar een indrukwekkende campagne op Twitter ontwikkeld? Of heb je Twitter ingezet als kanaal voor klantenservice? Dan kun je je opgeven voor de eerste Twitter Awards.
Superkrachten
Twitter wil adverteerders wereldwijd in de schijnwerpers zetten. ‘Wij willen het werk erkennen dat Twitters superkrachten benadrukt: LIVE connecties, creativiteit, conversatie en cultuur’, schrijft de organisatie. 'We zijn op zoek naar creatieve, vernieuwende campagnes, waarbij het medium optimaal geïntegreerd is in zowel het idee als de uitvoering.'
Zes categoriën
De jury bestaat uit internationale experts. De Awards zijn onderverdeeld in zes categorieën en binnen iedere categorie zijn er een gouden, twee zilveren en drie bronzen prijzen te winnen:
· De #Live award voor campagnes die Twitter inzetten voor live interactie tijdens events of televisieprogramma’s.
· De #Impact award voor de campagnes die met een slimme strategie geweldige ROI-resultaten behaalden.
· De #Creativity award eert de creativiteit en innovatie op Twitter.
· De #Scale award viert campagnes die niet alleen wereldwijd awareness en engagement realiseren, maar ook culturele impact teweegbrengen.
· De #Customer award voor organisaties die Twitter briljant inzetten voor klantenservice en klanten te behandelen zoals het hoort.
· De #Growth award voor kleine bedrijven die Twitter Ads hebben ingezet om te groeien.
Je kunt je opgeven tot 23 september. Deelname is kosteloos. Als je wint krijg je een award en erkenning op Twitter, marketing.twitter.com, Twitter Flight School en een speciale digitale aanwezigheid op het hoofdkantoor.
De prijzen worden virtueel uitgereikt op 10 november via https://twitter.com/TwitterAds.
Twitter legt zichzelf uit
De wedstrijd is onderdeel van een marketingcampagne waarmee Twitter meer nieuwe gebruikers wil aantrekken. Met de actie ‘See what’s happing’ legt Twitter uit wat er zo bijzonder is aan het medium.
‘Veel mensen denken dat Twitter vooral een sociaal netwerk is, een site voor vrienden en familie’, schrijft CMO Leslie Berland. ‘Verder denken ze dat als ze Twitter willen gebruiken, ze elke dag een Tweet moeten versturen. Dat klopt niet.’ Lees meer.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!