Modestyliste en ondernemer Bles is per 10 november de nieuwe eigenaar. Wel blijft Telegraaf Media Groep mediapartner.
Inhoudelijk gaat er een nieuwe wind gaan waaien. Amsterdam Fashion Week wordt een 'all round experience', zoals we deze kennen in buitenlandse steden. De consument wordt directer betrokken met de zogenaamde 'see now, buy now'-formule, waarbij men de collectie direct na de show kan kopen. Ook het tijdstip van de modeweken verandert: er wordt geshowd tijdens de internationale pret-à-porter weken (februari en september) en niet meer tijdens het couture schema.
Dagelijkse online 'krant'
Het online platform Fashionweek.nl wordt een dagelijkse 'krant' voor modenieuws, Tijdens de modeweken zijn er livestreams beschikbaar van alle fashion shows. Qua programmering is er naast de bekende namen en merken ruimte voor jong talent.
Via fashionweek.nl geeft Bles een inkijk in haar plannen rond het halfjaarlijkse mode-event dat in september 2018 voor het eerst onder haar leiding wordt georganiseerd.
Bles: 'Na 20 jaar ervaring als styliste, ben ik klaar om dit nieuwe avontuur aan te gaan.AFW moet gaan leven, zowel in de stad als in de rest van het land.'
TMG was niet lang eigenaar van de Amsterdam Fashion Week. Vorig jaar werd het event ingelijfd.
Danie Bles
Bles is onder meer bekend van haar eigen modelabel ByDanie, dat twee jaar geleden failliet ging. Inmiddels heeft ze een nieuw bedrijf, Maison 365. Dat is een online platform waarop vrouwen persoonlijk stijladvies krijgen en een box met drie outfits kunnen bestellen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!