Het zijn drukke tijden voor de firma Hooters. De restaurantketen, wereldberoemd vanwege haar Buffalo chicken wings en beeldschone serveersters in te strakke shirtjes, is booming. In de VS alleen al zijn er 430 restaurants te vinden, maar ook in 22 andere landen is Hooters actief. We schreven al ooit over het Chinese succesverhaal.
Op korte termijn zijn er ook internationale uitbreidingen gepland naar Colombia, Dubai, Guam, New Zealand en? Israel. De franchisenemer haastte zich deze week nog te melden dat de orthodoxe Joodse gebieden zullen worden gemeden en dat er mogelijk ook koosjer voedsel op de kaart zal komen.
Maar tegelijk met de geografische uitbreiding worden er allerlei merkextensies ontwikkeld die helaas niet succesvol zijn. De Hooters luchtvaarmaatschappij heeft het bijvoorbeeld niet gered. Sinds kort is er wel Hooters energy drink op de markt (met foto's van echte Hooter girls op het blikje), maar of dat product echt iets toevoegt aan het merk waag ik te betwijfelen. In Las Vegas bezit de keten bovendien een casino-hotel, maar dat draait verlies. Op dit moment start er een grote campagne die, jawel, vooral vrouwelijke bezoekers naar het Hooters Hotel moet lokken om het tij te keren. Begin er maar aan?
Ik vraag me af hoe ze op het idee zijn gekomen. In totaal zijn er 696 kamers in het hotel, voornamelijk voorzien van twee bedden. Zoals ieder hotel is ook het Hooters hotel voornamelijk gericht op een dubbele bezetting per kamer. Stelletjes dus, zou je zeggen. Bekend is bovendien dat vooral vrouwen geld uitgeven in het casino. Zij spelen graag op de gokkasten, en dat gaat nu eenmaal harder dan BlackJack of Poker wat bij de mannen favoriet is. Conclusie: vrouwen zijn onmiskenbaar de sleutel tot financieel gewin in Las Vegas. Niet voor niets staat Celine Dion daar avond aan avond op het podium van het Caesars Palace hotel. Genoeg vrouwen die houden van Las Vegas, maar je kunt toch op je vingers natellen dat de meeste vrouwen niet bijzonder gecharmeerd zullen zijn van het Hooters concept. De mijne in ieder geval niet.
Hooters is er voor de Al Bundy's van deze wereld, en dat zijn wij mannen allemaal stiekem wel een beetje (of kan ik beter voor mezelf spreken?). Hooters leent zich uitstekend voor een uitstapje met 'the guys'. En dat is ook wat de keten uitstraalt. Bij Hooters kun je schaamteloos naar alle onderdelen van mooie vrouwen kijken, halve liters bier drinken en grote hompen vlees eten. No Ma'am!
Op iedere website van Hooters is een 'boss alarm button' te vinden. Klik erop en een pagina als deze verschijnt. Of, voor het geval dat je door moeder de vrouw wordt betrapt, je klikt op de 'wife alarm button' en deze site opent zich razendsnel. Het concept van Hooters is gemaakt voor mannen, door mannen.
Maar goed, Advanced Results Marketing gaat de uitdaging aan. Er wordt hard gewerkt aan een rebranding en het marketingbureau gaat ervoor zorgen dat het Hooters hotel binnenkort pas getrouwde stelletjes en hele gezinnen kan gaan ontvangen. Volgend jaar kan mannelijk Amerika met gerust hart een Valentijnsarrangementje boeken. Want binnenkort is Hooters er voor iedereen. We wachten op de beelden?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!