Test nu je marketingskills met de Nationale MQ Test

Beroepsvereniging NIMA lanceert vandaag de nieuwe Nationale MQ Test, waarmee marketeers hun actuele marketingkennis kunnen toetsen.

De test heeft tot doel om professionals in korte tijd een idee te geven of hun kennis en kunde nog helemaal bij de tijd is.

De Nationale MQ-test werd eerder georganiseerd in 2015 en 2016. Volgens NIMA deden toen niet alleen marketeers de test maar ‘ook opvallend veel professionals buiten het marketingvak.

NIMA: ‘Dat viel de meesten overigens niet mee: de vragen zijn van het niveau NIMA Basis en A en bestrijken (online) marketing, sales, communicatie en marktonderzoek. De echte commerciële duizendpoten zijn dus in het voordeel.

‘Kennis van online marketing levert ook voordeel op, maar alleen in combinatie met de echte marketing basics. Daarbij is snel en foutloos kunnen werken een pré: de Nationale MQ Test houdt rekening met de tijd die wordt gebruikt bij het invullen.’

De test bestaat uit 25 meerkeuzevragen en het invullen kost ongeveer een kwartier, waarna de deelnemer de score krijgt toegezonden. Meedoen kan tot en met 31 mei 2018.

De winnaar van de MQ Test 2017 wint een AppleWatch. Wie tweede of derde wordt maakt kans op een gratis ticket voor de NIMA Marketing Day of mag deelnemen aan een masterclass naar keuze.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie