De Telegraaf is actief de laatste dagen. Vandaag maakte het concern ook bekend dat het een site voor vol-wassen gamers is begonnen.
Game Today biedt dagelijks nieuws en achtergrondinfor-matie over computerspellen, gericht op volwassen gamers. De nieuwe site is inhoudelijk nauw ver-weven met de krant, het magazine TV Weekeinde en Telegraaf.nl. Daarmee wil De Telegraaf de sa-menwerking tussen de verschillende media verder uitbreiden.
De Telegraaf bereikt via zijn media (de krant, Internet en mobiele nieuwsdienst) per dag ruim 1 miljoen ga-mers - mensen die minimaal 1x per week computerspelletjes spelen - waarvan 37 procent in de leeftijd van 25 tot 35 jaar en 40 procent vrouw.
Op GameToday moeten de ervaringen van de gamer centraal staan. Zo delen experts hun persoonlijke belevenissen op het gebied van gaming met de lezer.
De nieuwe site is onderdeel van een crossmediaal platform, zegt de krant.
Onder de naam GameToday verschijnen artikelen over games in het magazine TV Weekeinde en op de i-mail pagina die elke dinsdag in De Telegraaf is opgenomen.
I-mail richt zich vooral op het actuele gamenieuws, terwijl in TV Weekeinde meer aandacht wordt besteed aan (p)reviews en achtergrondverhalen. Het mediabedrijf verwacht op termijn ruim 40.000 bezoekers per dag op GameToday.nl.
De media van De Telegraaf (papieren krant, internet en mobiele nieuwsdienst) bereikten in het tweede kwar-taal van dit jaar zo'n 2,5 miljoen consumenten per dag. Op maandbasis bedraagt het netto bereik van de nieuwsmedia bij elkaar 6,8 miljoen 'unieke' consumenten. Dit komt neer op de helft van alle Nederlanders boven de 13 jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!