In het kader van Black History Month publiceert TBWA een video over diversiteit op de werkvloer. Hoofdvraag: hoe is het voor professionals met een donkere huidskleur om te werken in de reclameindustrie?
Backslash
De video is gemaakt door Backslash, een redactie die bestaat uit 200 ‘cultuurspotters’ binnen TBWA (onderdeel van Omnicon Group). Zij publiceren dagelijks nieuws en filmpjes over culturele trends, om zo andere TBWA-medewerkers te inspireren. Dit doen zij sinds afgelopen augustus vooral via social media. Deze video is een van de eerste grote projecten.
Voor deze film interviewden de redacteuren zowel medewerkers van Omnicon als creatieven die bij andere bedrijven werken. Zelfs de CMO van AirBnb komt aan het woord.
Nick Barham van TBWA Worldwide zegt tegen AdWeek dat deze film bedoeld is om de 13.000 medewerkers wereldwijd te inspireren. ‘Tijdens Black History Month vonden wij het belangrijk om na te denken over de Afro-Amerikaanse cultuur en hoe die samenhangt met reclame.’
Ook Havas Chicago besteedt deze maand aandacht aan diversiteit. Om te laten zien hoe het is om als creatief met een donkere huidskleur bij een bureau te werken, bouwde Havas een obstakelbaan in het kantoor. Daarmee laten de Afro-Amerikaanse werknemers zien met welke vooroordelen ze te maken hebben.
Credits:
Content Director: Chay Lee
Executive Producer: Nick Barham
DP & Editor: Andrew Nethery
Associate Producer: Aeden Keffelew
Junior Editor: Pat McGuinness
Production Coordinator: Liz Alexander
Graphics: Kevin Reid
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!