Targeted shopping experience voor kids

Het online winkelblad Franzine meldde de start van een nieuwe jeugdmode winkelketen, UNIQYOU. Nu is dat nieuws op zich niet bijzonder, maar het betreffende winkelconcept is dat wel. UNIQYOU winkels zijn namelijk opgedeeld in negen verschillende shop-in-shop's, één voor iedere subdoelgroep, allen met een eigen belevingswereld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze zijn volgens een rode draad nauw met elkaar verweven tot één concept. Het concept berust op de verschillende levensfases die de jeugd van 0 tot en met 13 jaar doorloopt. Om de shopping-experience voor deze subdoelgroepen te verhogen bestaat het assortiment niet alleen uit (merk)kleding maar ook uit gadgets, speelgoed en andere artikelen. Ongeveer eenderde van het vloeroppervlak zal worden ingericht voor sfeer, vermaak, speelruimtes en services.

De eerste winkel moet nog worden geopend, dus het succes moet nog worden bewezen. Toch lijkt me dit een mooi voorbeeld van een targeted shopping experience waar ook marketeers van retailers die andere doelgroepen bedienen eens een kijkje zouden moeten nemen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie