Viacom Benelux-zender Spike lanceerde onlangs de eerste commercial in de grootschalige campagne voor het kickboksgala Spike Presents: WFL - Final 16. Dit evenement is een gezamenlijke productie van World Fighting League en Viacom Benelux.
Ontwikkeling
Het campagneconcept is ontwikkeld door het brand- en creatieve team van Spike. Voor de videocreatie in deze campagne heeft Spike gekozen voor Eyeforce. Samen hebben zij het creatieve concept verder ontwikkeld en neergezet.
Het eerste resultaat van deze campagne is afgelopen weekend in première gegaan met de kickbokslegendes Melvin Manhoef en Remy Bonjasky, de headliners van het event.
Primeur
Het is de eerste keer dat Spike een dusdanig grote campagne neerzet rondom de kickbokssport. Met de campagne wil Spike laten zien dat kickboksen zich kan meten met andere populaire sporten in Nederland. Als sport en ook als vorm van entertainment.
Spike Presents: WFL - Final 16 is het eerste WFL-event dat niet alleen is bij te wonen, maar ook live te zien is op televisie, namelijk bij Spike. Het gala vindt plaats op 29 oktober.
Credits
Klant: Viacom Benelux - Spike Nederland
Bureau: Eyeforce
Verantwoordelijk bij Viacom Benelux
Channel head: Judith Peters
Project lead: Noesjka van der Helm
Projectmanager: Madeleine Engstrom en Anouk Janssen.
Creatief concept en script: Matthijs Hoitsma, Jorge Froberg
Verantwooordelijk bij Eyeforce
Accountmanager Eyeforce: Egon Feiner
Director: Alex Revers
Creative producer: Philippe Avendaño Vera
Director of photography: Martijn Melis
Editor: Johannes de Jong
Focus puller: Julia Cereijo
Gaffer: Joop Deden
Best boy: Ravi Piccolo Via Joop
Set-dresser: Yara Jimmink
Producer: Philippe Avendaño Vera
Production assistent: Hanna Burkhardt
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!