De nationale luchthaven bestaat honderd jaar en dat viert Schiphol met een najaarscampagne in de stijl van de jaren ’50. De etalages voor en achter de paspoortcontrole kregen een metamorfose om ‘Travelling in Style’ onder de aandacht te brengen.
Fotomontages
In de campagne staan fotomontages van topfotograaf Martin Dijkstra centraal. Die afbeeldingen zien eruit alsof ze gemaakt zijn in de jaren ’50. Toch herken je ook moderne attributen, zoals de ‘See Buy Fly’-tas.
Stijlvol genieten
Marketing Manager Britta Sluis: ‘Vliegen was vroeger een bijzondere gebeurtenis en wie op reis ging, maakte daar echt een uitje van. Het was stijlvol genieten onderweg én in de luchthaven. Dat gevoel willen we deze maand terugbrengen. De reis terug in de tijd begint al bij de parking waar piccolo's en klassieke bussen de passagiers rondbrengen.’
Speciale aanbiedingen
Sluis: ‘We hopen natuurlijk dat deze campagne de passagiers motiveert om onze winkels en horecagelegenheden te bezoeken. Daar liggen brochures met speciale aanbiedingen en klanten die meer dan 25 euro uitgeven krijgen een limited edition See Buy Fly Shopper Bag.’
Credits:
Schiphol: Britta Sluis, Marie Claire de Gou, Rens van Velzen
Bureau: Sunshine and Sausages
Creative directors: Niels Streckfuss, Bas Boterman
Art director: Diederik van Kollem
Copy: Joost Hammann
Strategie: Jeroen Huisman
Account: Jonnet Berg
Productiemaatschappij: Cake Film
Fotografie: Martin Dijkstra
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!