Rutger Anema is aangesteld als chief marketing officer (CMO) bij Oot Granola. Dat is een biologisch ontbijtgranenmerk dat uitsluitend online wordt verkocht. Consumenten bestellen via oot.nl en krijgen producten direct vanuit de bakkerij door de brievenbus.
Anema was voorheen werkzaam bij Albert Heijn (Allerhande), Douwe Egberts, als marketingdirecteur bij Hema en als ondernemer bij maaltijdboxbezorger Good Chef. Hij zette het diepvriesmaaltijdenmerk op eind 2020 en verkocht het begin dit jaar in zijn geheel aan vriesvers-specialist Freasy.
Anema aan boord
Anema, een zelfverklaard granolafan, ziet dat de manier waarop mensen ontbijten aan het veranderen is. ‘En de vraag naar voedzame ontbijtgranen neemt toe.’ De CEO van Oot Granola, Rik van Leeuwen, verwacht het merk nog beter op de kaart te gaan zetten met Anema aan boord.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!