In samenwerking met Tabula rasa won Roorda de 'minicompetitie' voor Verkeer en Veiligheid, één van de Grote Campagnes van de Rijksoverheid.
Het bureau moest het opnemen tegen JWT Amsterdam, KesselsKramer en Publicis, de overige drie bureaus die eind vorig jaar de aanbesteding voor de Grote Campagnes van de Rijksoverheid wonnen.
Welk bureau welke van de campagnes gaat doen die onder de Grote Campagnes vallen, wordt nu bepaald via zogenoemde 'minicompetities'.
De afgelopen vier jaar maakte N=5 de Bob-campagnes voor Verkeer en Veiligheid.
Joeri Jansen van Roorda zegt trots te zijn dat Bob 'na vier jaar buiten spelen weer thuis is'.
Hij vertelt dat Roorda Reclamebueau zich samen met strategisch partner Tabula rasa specialiseert in gedragsverandering. 'Of dat nu koop-, rij- of drinkgedrag is, samen combineren wij de meest actuele wetenschappelijke inzichten met nieuwe media en creativiteit en brengen zo mensen en merken in beweging. Dat gaan we nu ook doen voor alle verkeersveiligheidscampagnes van de Rijksoverheid.'
De Grote Campagnes van de Rijksoverheid hebben een mediabudget hoger dan 500 duizend euro met mogelijke inzet van commercials.
Hieronder vallen campagnes als VanAnaarBeter, een aantal van de campagnes van de Belastingdienst, NL Alert, Nix onder de 18, Geweld in huiselijke kring en de Orgaandonatiecampagne.
De minicompetitie voor Verkeer en Veiligheid is een van de eerste onder de Grote Campagnes; Publicis gaat de campagne NL Alert maken.