Premium

Roorda wint 'minicompetitie' Verkeer en Veiligheid

Het bureau dat 14 jaar geleden aan de wieg stond van de Bob-campagne die een begrip werd in Nederland, heeft het account na vier jaar weer terug.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In samenwerking met Tabula rasa won Roorda de &;minicompetitie&; voor Verkeer en Veiligheid, één van de Grote Campagnes van de Rijksoverheid.

Het bureau moest het opnemen tegen JWT Amsterdam, KesselsKramer en Publicis, de overige drie bureaus die eind vorig jaar de aanbesteding voor de Grote Campagnes van de Rijksoverheid .

Welk bureau welke van de campagnes gaat doen die onder de Grote Campagnes vallen, wordt nu bepaald via zogenoemde &;minicompetities&;.

De afgelopen vier jaar maakte N=5 de Bob-campagnes voor Verkeer en Veiligheid.

Joeri Jansen van Roorda zegt trots te zijn dat Bob &;na vier jaar buiten spelen weer thuis is&;.

Hij vertelt dat Roorda Reclamebueau zich samen met strategisch partner Tabula rasa specialiseert in gedragsverandering. &;Of dat nu koop-, rij- of drinkgedrag is, samen combineren wij de meest actuele wetenschappelijke inzichten met nieuwe media en creativiteit en brengen zo mensen en merken in beweging. Dat gaan we nu ook doen voor alle verkeersveiligheidscampagnes van de Rijksoverheid.&

De Grote Campagnes van de Rijksoverheid hebben een mediabudget hoger dan 500 duizend euro met mogelijke inzet van commercials.

Hieronder vallen campagnes als VanAnaarBeter, een aantal van de campagnes van de Belastingdienst, NL Alert, Nix onder de 18, Geweld in huiselijke kring en de Orgaandonatiecampagne.

De minicompetitie voor Verkeer en Veiligheid is een van de eerste onder de Grote Campagnes; Publicis gaat de campagne NL Alert maken.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie