Robert van den Ham vertrok begin dit jaar als uitgever van Voetbal International. Voor die tijd was hij onder meer hoofdredacteur van Autoweek.
Nu keert hij terug in de automotive. Hij is medeoprichter van Currus, latijn voor 'wagen'. Van den Ham: 'Daarmee is meteen duidelijk waar we ons op richten: automotive media en events.' Als eerste brengt hij het magazine Autocar op de Nederlandsemarkt.
De licentie van Autocar (en bijlage Classic&Sports Car) van het Britse Haymarket is de eerste activiteit van Currus Media. 'Maar dat blijft zeker niet het enige. Komende maanden bouwen we het portfolio verder uit.'
Jong en oud
'De licentie kwam op ons pad toen we bezig waren met een van de internationale mediaprojecten waar we al even drukdoende mee zijn', legt hij uit. 'We hebben er niet heel lang over hoeven nadenken, met een ietwat andere redactionele benadering kunnen we al onderscheidend genoeg zijn en daarbij, we positioneren de merken Autocar en Classics&Sports Car voor jong en oud sterk in de breedte: events, gaming, podcasting, websites, sociale media, video en magazines.'
Momenteel wordt het redactionele team samengesteld. 'Dat bestaat geheel uit freelancers. Sales en marketing zijn reeds ingevuld.'
In het voorjaar organiseert Currus het eerste grote event: Autocar Exclusive, in samenwerking met onder meer een aantal importeurs.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!