Premium

Rik Ledder (TBWA) in Top 10 Adformatie Person of the Year

In aanloop naar Koffiedik Kijken maakt Adformatie de top 10 van Person of the Year 2020 bekend: dé smaakmakers van het afgelopen jaar.

Rik Ledder

Donderdag 28 januari wordt tijdens Koffiedik Kijken bekend wie Adformatie Person of the Year 2020 is. Vorig jaar won Conny Braams, cdmo van Unilever wereldwijd, en in 2018 Victor Knaap van MediaMonks en S4 Capital Group.

Naast de Person of the Year, oftewel de Nummer 1 in het vak, rolde uit de verkiezing – een rondvraag per mail onder 250 vakgenoten en een online enquête onder Adformatie-lezers - ook een Top 9 van de andere movers en shakers die in 2020 het verschil maakten in het marketingcommunicatievak, en de bezieling en inspiratie boden die zo essentieel is in dit vak.

Tot 28 januari maken we op Adformatie.nl elke dag één of meer personen uit die Top 9 bekend. Compleet met enkele verklarende citaten van vakgenoten. Eerder onthulden we al de namen van Victor Knaap van MediaMonks, Baba Touré van Hammerfest, Dimi Albers van Dept, Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo, Rogier IJzermans van Ace, Jelani Isaacs van New Amsterdam, Marion Koopman van Greenhouse en professor Kees Klomp.

Vlak voor Koffiedik Kijken wordt er een nieuwe naam aan dat rijtje toegevoegd: Rik Ledder, Chief Executive Officer TBWA\NEBOKO Group. Wat zeggen vakgenoten over Ledder? Een paar quotes op een rij.

'Wat je ook van TBWA denkt, ik vind het heel bijzonder hoe dit bureau dit jaar alle belangrijke pitches heeft gewonnen.'

‘Zijn bureau blijft steeds opnieuw imponeren met werk en newbusiness-overwinningen’

‘Sterk hoe Rik TBWA de volgende fase in heeft geduwd, samen met Darre en Patritia. Nadat de oorspronkelijke oprichter Simon Neefjes het stokje had overgedragen, was het in eerste instantie spannend omdat AH aan het pitchen sloeg. Nu twee jaar later staat er een ijzersterke bureaugroep. Het bewijs dat je als netwerkbureau anno 2021 nog steeds springlevend kunt zijn.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie