Jury-voorzitter Theo van Vugt zegt: 'De jury vindt de Hema een unieke formule die zich keer op keer vernieuwt zonder van de kern af te wijken. Dat kan alleen als er sterke controle is op de uitgangspunten. Repko speelt die rol met verve. Juist de laatste jaren is de druk toegenomen en dat is ook de periode waarin René Repko zich heeft bewezen. Er worden nieuwe formats uitgeprobeerd, er is sprake van een restyling, van continue assortimentsinnovatie, van een nieuwe corporate identity.'
De jury concludeert: 'Repko heeft de Hema van een inkoop georiënteerde naar een marketing georiënteerde organisatie geholpen. Een mooiere rol kan een marketeer niet spelen.'
Naast Repko waren Colette Cloosterman van Jumbo en Jacques Kuyf van FD Mediagroep genomineerd voor de belangrijkste marketingprijs. Alle drie presenteerden op 3 juni hun case tijdens het event MarketingLive!08.
René Repko (48) studeerde Commerciële Economie aan de Hogere Economische School en Sociale Wetenschappen aan de VU. Hij begon zijn loopbaan als account executive bij Ogilvy en Mather en later Keja Donia. Vervolgens vervulde hij functies bij Media Partners (4,5 jaar), Randstad (2 jaar) en Albert Heijn (6 jaar). Sinds 2004 is hij directeur Marketing bij Hema.
De jury van de Marketeer of the Year 2008 bestaat uit: Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en vice president marketing & format voor Ahold Tsjechië ), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en coo van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en marketing directeur ING), Herwin van den Berg (winnaar van de prijs in 2007 en marketingdirecteur Heineken Nederland), Rosali Waleson (voormalig marketing-directeur Alex Beleggingsbank), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (directeur Nima), Sharon Peters-de Vries (USG Capacity) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/MarketingOnline.nl en MolBlog.nl).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!