Remko Steenbergen nieuwe directeur Communicatie bij SZW
Remko Steenbergen start 1 maart 2023 als directeur Communicatie bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hij wordt de belangrijkste adviseur op het ministerie op het gebeid van communicatie en gaat leidinggeven aan de directie Communicatie.
Steenbergen is afkomstig van het RIVM, waar hij sinds 2015 verschillende rollen heeft vervuld. Vanaf 2018 was hij werkzaam als stafhoofd Communicatie & Duurzame Informatievoorziening. Hij was verantwoordelijk voor externe communicatie.
Mondiale design-chief Daniël Sytsma vertrekt bij Dentsu Creative
Daniel Sytsma vertrekt na 15 jaar bij Dentsu Creative (voorheen Achtung!). Hij gaat verder als zelfstandig creative director.. In die rol wil hij bureaus en merken helpen met het versterken van design en creativiteit met een focus op merkidentiteiten, digitale producten en innovatieve campagnes. Dat doet hij op project- of interim basis, met een flexibele schil van experts.
Sander Tacx volgt Daan Zoetmulder op als managing director Wayne Parker Kent
Sander Tacx is de nieuwe managing director van Wayne Parker Kent. Hij volgt Daan Zoetmulder op, die in december het bureau verliet. Zoetmulder werkte sinds 2016 bij het Amsterdamse bureau, de laatste 3,5 jaar stond hij er aan het roer.
Tacx komt van Wavemaker, waar hij interim content business director was. Eerder was hij werkzaam bij onder meer Born05, iO Digital en Boondoggle. Met Tacx haalt Wayne Parker Kent naar eigen zeggen een 'zeer ervaren bureaudirecteur' in huis.
Hans Maltha vertrekt bij iO
Hans Maltha beëindigt zijn operationele activiteiten als cco van iO, maar blijft wel aandeelhouder en 'zal zichzelf de komende maanden uitdagen om even helemaal niets te doen'.
Maltha, oprichter van het Rotterdamse agency Burst, verkocht zijn bureau twee jaar geleden aan het Belgische internationale bureauconglomeraat iO (voorheen Intracto Group).
'Dit is de laatste stap naar een nieuwe landenstructuur, van de iO-organisatie waar commerciële teams lokaal verantwoordelijk zijn. Dat maakt de positie van een CCO overbodig', legt Maltha uit op zijn LinkedIn-pagina.
Willem van der Schoot na 14 jaar weg bij Lemz
Willem van der Schoot houdt het na 14 jaar voor gezien bij Lemz. Hij gaat ‘solo’ verder en sessies geven aan directies en managementteams om nieuwe perspectieven voor hun organisatie en bedrijf te ontwikkelen.
Van der Schoot kwam in 2008 bij Lemz, het bureau met een sterk idealistische inslag dat was opgericht door Mark Woerde en Peter de Lange. Hij werd er managing director, na de fusie met Havas vervulde hij de rol als ceo, tot september vorig jaar. Judith Peters volgde hem toen op.
Joe Public: promotie Ruben van Dijk en Mats Wilke, Eva Krook keert terug
Joe Public trapt 2023 af met nieuwe interne benoemingen. Senior creatieven Ruben van Dijk en Mats Wilke zijn aangesteld als creative directors. Het duo kwam twee jaar geleden over van bureau Selmore.
Marcel Hartog blijft executive creative director en zegt 'verguld' te zijn met de nieuwe stap van zijn collega's. 'Ze hebben laten zien dat ze goede creatieven zijn, maar ook dat ze initiatief en eindverantwoordelijkheid kunnen nemen.'
Ook heeft Joe Public een nieuwe strategic business director aangesteld, in de persoon van Eva Krook. Het betreft een nieuwe functie binnen Joe Public, wat betekent dat de functie van Jeroen van Eck als strategy director ongewijzigd blijft. Krook werkte de afgelopen jaren bij interieurbedrijf Fest, The School of Life en bureaus als N=5 en Havas Lemz.