Reizigers oriënteren zich uitgebreid op zomervakantie

PostNL heeft samen met Cendris onderzocht hoe Nederlanders zich oriënteren op hun vakantie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Meer dan een derde van de Nederlanders die zich oriënteren op een vakantie, begint hier meer dan twee maanden van tevoren mee. Ruim 80 procent van de vakantiegangers oriënteert zich online, maar slecht 44 procent boekt daadwerkelijk online een vakantie. Offline media lijken nog steeds belangrijk in het beslissingsproces, maar ook de invloed van Instagram wordt steeds groter.

Roelof Jan Postma, senior campagnemanager bij : ‘Wat in ons onderzoek opvalt is dat consumenten aangeven graag kortingsacties via e-mail te ontvangen. Tegelijkertijd weten we van reisorganisaties dat de conversie op e-mailacties sterk terugloopt. Aanbieders zullen op zoek moeten naar een slimme mediamix, waarbij zij op de juiste plek en het juiste moment aanwezig zijn als consumenten zich oriënteren en daadwerkelijk gaan boeken.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie