Beeld uit de introductiecampagne van POT.
Met de app kunnen deelnemers een pot aanmaken voor het verzekeren een product. De beheerder van de pot bepaalt de periodieke inleg, de looptijd en nodigt deelnemers uit via de contactenlijst in zijn telefoon of op Facebook.
Bij schade kan via de app een claim worden ingediend, die door alle deelnemers wordt beoordeeld. De meerderheid bepaalt of een claim wordt uitbetaald of niet. Geld dat aan het einde van het jaar overblijft, wordt uitgekeerd aan naar de deelnemers. Om financiële transacties mogelijk te maken werkt POT samen met bunq, evenals Reaal onderdeel van Vivat.
Volgens Madelon Simons, Hoofd Digitale Innovatie bij VIVAT, biedt de app een sociaal alternatief voor verzekeren. Het idee ontstond uit klantenpanels. 'Hieruit bleek dat het starten van een pot met vrienden gewaardeerd werd, maar dat er behoefte was om de rekening door een externe partij te beheren in plaats van een eigen rekening. Toen zijn we bij bunq terecht gekomen.”
Simons benadrukt dat POT nog in de kinderschoenen staat. 'We gaan leren van het gebruik en ontwikkelen POT verder samen met de deelnemers.'
De introductie van POT gaat gepaard met onderstaande campagne, gemaakt door RLVNT.
Bureau: RLVNT
Strategie: Leila de Zwart, Jurgen Retra
Creatie: Mark Veldhuijzen van Zanten, Imre Engbers
Account: Alies Schrage
Productie: Endemol shine
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!