Met een marktaandeel van 18,5 procent blijft Radio 538 ruim marktleider in de doelgroep 20-49. De zender groeit ten opzichte van een jaar eerder met 1,5 procent (index 109).
Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode mei-juni 2015 die zojuist bekend zijn gemaakt.
NPO 3FM zakt verder weg naar een aandeel van 14,8 (was 17,2, index 86). Q-music daalt licht in aandeel ten opzichte van een jaar eerder: -0,2 naar 13,5 (index 99). Sky Radio is in opmars met een groei van 0,7 procent naar 10,3 (index 107).
NPO Radio2 gaat van 6,8 naar 6,6 (index 97) en Radio Veronica van 6,3 naar 5,7 (index 90).
Radio 10, ORN, Slam!FM en vooral Sublime FM zien de indexen in deze periode flink groeien.
10+
In 10+ is Q-music NPO 3FM voorbij met een aandeel van 9,4 (was 8,8, index 107). Radio 538 blijft bovenaan met 12,1 (was 11,5, index 105). ORN is tweede met 9,8 (was 9,7, index 101). Dan volgt Sky Radio dat op 9,6 procent blijft. Q-music is nu 4, NPO 3FM daalt naar een vijfde plaats en de afname is fors: van 10,5 naar 9,2 (index 88).
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.
Alle cijfers vind je hier.
Radio 538 en Sky Radio winnaars in mei-juni
NPO 3FM verliest verder terrein.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement