Publicis Groupe kondigde in december al aan dat het internationaal met Publicis One te willen beginnen. Die stap maakt onderdeel uit van een grotere koerswijziging waarbij de holding zijn disciplines onderverdeeld in vier hubs. n de kleinere landen - waar Nederland/de Benelux onder valt - wordt Publicis gemanaged onder Publicis One. De communicatieonderneming is actief in alle vier de hubs.
Nederland
Johan Parmentier is benoemd tot regionale chief executive officer voor de Benelux, zoals Adformatie al eerder meldde. Hij leidt momenteel Publicis in België, maar krijgt er dus ook Nederland bij. Onder Publicis One Benelux gaan de reclamebureaus vallen, zoals Publicis, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, KOEN, Compasso en Found. Die werden eerder al samengebracht in Amstelveen onder leiding van Arjan Kapteijns, die zal gaan rapporteren aan Parmentier. Ook DigitasLBi en de mediabureaumerken Zenith en Starcom gaan onder Parmentier vallen en aan hem rapporteren.
Eerder werd al duidelijk dat Publicis de mediabureaus consolideert onder Publicis Media.
Internationaal
Jarek Ziebinski is chief executive officer van Publicis One, waaronder meer dan 7.500 medewerkers in 50 landen komen te werken. Publicis One is actief in de regio’s Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië.
'Door de capaciteiten van de Publicis Groupe onder één dak te brengen, is Publicis One in staat om haar activiteiten de schaal, flexibiliteit en toegang tot een diverse set van expertises en mogelijkheden mee te geven. De ontwikkelingen in de huidige markt worden grotendeels gedreven door de revolutie van digitale media en technologische ontwikkelingen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!