PR-bureau Firestone stapt op

Het Amerikaanse PR-bureau Fleishman-Hillard heeft haar contract met Bridgestone/Firestone opgezegd. Volgens berekeningen van het blad PR Week loopt het bureau daarmee dagelijks 125.000 dollar aan inkomsten mis. Op maandbasis liepen de honorariuminkomsten op tot 2,5 miljoen dollar. De crisis rond de ondeugdelijke Firestone-banden liep de afgelopen dagen dermate hoog op, dat tussen de zeventig tot honderd Fleishman-medewerkers full time op het account werkten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens ingewijden is de breuk tussen Fleishman-Hillard en Fires-tone veroorzaakt door een meningsverschil over de communicatiestrategie. Het bureau adviseerde de fabrikant om ingrijpende stappen te nemen rond de communicatie van de crisis, maar Firestone zou dit advies in de wind hebben geslagen.
Volgens PR Week tracht autogigant Ford, fabrikant van de met de onveilige banden uitgeruste Explorer, Firestone de schuld in de schoenen te schuiven voor de recente ongelukken. Het blad meldt dat de fabrikant een intern memo aan leden van het congresleden verspreid, waarin te lezen valt dat Firestone vorig jaar fel gekant was tegen een recall van een aantal Explorers in het Midden Oosten. Deze auto’s hadden ook Firestone banden.
Volgens een Amerikaanse deskundige op het gebied van ciriscommunicatie hebben de communicatieproblemen van Firsetone vooral te maken met het feit dat het bedrijf in buitenlandse handen is. In Japan, waar het hoofdkantoor van Firestone gevestigd is, wordt maar weinig over deze kwestie geschreven.’ Firestone is een dochteronderneming van het Japanse Bridgestone. (11-09-2000)

(Bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie