Volgens ingewijden is de breuk tussen Fleishman-Hillard en Fires-tone veroorzaakt door een meningsverschil over de communicatiestrategie. Het bureau adviseerde de fabrikant om ingrijpende stappen te nemen rond de communicatie van de crisis, maar Firestone zou dit advies in de wind hebben geslagen.
Volgens PR Week tracht autogigant Ford, fabrikant van de met de onveilige banden uitgeruste Explorer, Firestone de schuld in de schoenen te schuiven voor de recente ongelukken. Het blad meldt dat de fabrikant een intern memo aan leden van het congresleden verspreid, waarin te lezen valt dat Firestone vorig jaar fel gekant was tegen een recall van een aantal Explorers in het Midden Oosten. Deze auto’s hadden ook Firestone banden.
Volgens een Amerikaanse deskundige op het gebied van ciriscommunicatie hebben de communicatieproblemen van Firsetone vooral te maken met het feit dat het bedrijf in buitenlandse handen is. In Japan, waar het hoofdkantoor van Firestone gevestigd is, wordt maar weinig over deze kwestie geschreven.’ Firestone is een dochteronderneming van het Japanse Bridgestone. (11-09-2000)
(Bron: PR Week UK)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!