Premium

Pim trapt najaar af met 3 hagelnieuwe initiatieven om interactie te vergroten

Talent, betrokkenheid en passie. Dat zijn de kerncompetenties die Platform Innovatie in Marketing na de zomer verder moet brengen.

Meer interactie bij Platform Innovatie in Marketing

Platform Innovatie in Marketing komt na de zomer met drie hagelnieuwe initiatieven, die inhoud, gedrevenheid, maar vooral interactie binnen het eigen netwerk naar een hoger plan moeten brengen. Het hernieuwde elan verraadt de hand van de nieuwe Pim-voorzitter Charelle Akihary, die november 2022 aantrad. Dit zijn de drie initiatieven op een rijtje:

  • Feed the conversation | in gesprek met getalenteerde marketeers
  • Marketing WhatsApp Community - excl. voor leden
  • Joint Creation: gezamenlijke innovatie creëren (3 november)

In een uitgebreide toelichting aan Adformatie zegt Akihary dat Pim gaat voor nog meer verbinding en verdieping. ‘We willen juist ook de stem van Gen Z horen.’

RM: Wat is ‘Feed the conversation’?
CA:

‘”Feed the conversation” nodigt letterlijk uit voor open gesprekken rondom marketing en innovatie. In oktober starten we met een nieuw initiatief genaamd “Pim Forward”. Hierbij beginnen we met het samenbrengen van een aantal jonge getalenteerde marketeers met senior marketeers om te sparren over marketing onderwerpen waar zij als jonge professional tegenaanlopen. Waar zien zij kansen en uitdagingen? Welke beweging in ons vak is daarvoor nodig? En hoe kunnen we kennis delen en een nog sterkere Pim-community bouwen waarin zowel jonge als ervaren marketeers het beste in elkaar naar boven halen en van elkaar kunnen leren.’

RM: Waarom is het zo urgent om dit initiatief (juist nu) op te tuigen?
CA:

‘Vernieuwing en innovatie in ons marketingvak is meer dan ooit van belang als je kijkt naar alle grote ontwikkelingen in ons vak op het gebied van technologie, duurzaamheid en de veranderende samenleving. De kracht van Pim is de kracht van de community, daarin willen juist ook de stem van Gen Z horen. Zij brengen veel meer verandering en innovatie met zich mee dan voorgaande generaties. Ze hebben een eigen kijk op de wereld en wij willen gesprekken onder marketeers en changemakers graag faciliteren. Het initiatief PIM Forward start als een ‘spark’ met een kleine club marketeers want “every good change begins with a catalyst” en de ambitie is dan ook dat PIM Forward groeit als community voor talentontwikkeling.'

Charelle Akihary - Platform Innovatie in Marketing
Charelle Akihary - Platform Innovatie in Marketing
RM: Wat verwacht Pim hier uit te halen?
CA:

‘Het gaat bij Pim Forward echt om de cohesie tussen gerenommeerde marketingexperts en de getalenteerde marketeers uit de toekomst. Wij willen hen samenbrengen binnen Platform Innovatie Marketing voor inhoudelijke gesprekken. Dit resulteert in een win-win-win-situatie voor het vernieuwen van ons marketingvak en stimuleert talentontwikkeling voor de nieuwe generatie.'

RM: Pim lanceert de Marketing WhatsApp Community. Hebben we nog niet genoeg app-groepen om continue afgeleid te worden?
CA:

‘Wij willen onze community nog meer continue in verbinding met elkaar laten staan over innovatie, marketing en maatschappelijke impact, 365 dagen per jaar en niet alleen op onze netwerkbijeenkomsten. Dát is de gedachte achter de Pim WhatsApp Community. We merkten gedurende het jaar dat er enthousiast op het idee werd gereageerd door onze Pim-leden. Vandaar dat wij dit willen faciliteren voor onze leden. Door de kennis in deze community-vorm te bundelen kunnen onze leden veel sneller kennis uitwisselen en gaan we als innovatieclub nog meer leren van elkaar.’

RM: Op 3 november komt Pim met Joint Creation. Is dat een soort brainstormsessie om samen tot innovatie te komen? Een vorm van ‘samen sparren’?
CA:

‘Onze marketinguitdagingen en -vraagstukken worden steeds complexer en we merken dat er steeds meer behoefte is aan inhoudelijke verdieping en gesprekken onder vakgenoten. Hoe organiseer ik een beweging in mijn organisatie? Hoe creëer ik die oplossing voor mijn klanten die echt van waarde is? Pim Joint Creation is een intervisie waarbij we als vakgenoten en met experts in gesprek gaan met elkaar om samen verder te komen. We willen nieuwe perspectieven ontdekken en vooral te leren van elkaar. Dit doen we volgens de Chatham House Rule. De Pim-community bepaalt de onderwerpen van de Joint Creation-sessies.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie