Perfetti van Melle kiest voor Canday

Canday ontwikkelde een campagne over 'de fun van Zure Matten': 'Sooweeej'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Perfetti van Melle heeft Canday gevraagd om voor het snoepmerk een nieuwe campagne te ontwikkelen. Doel van deze campagne is het verhogen van sales door de vertrouwde Look-O-Look producten nog bekender te maken voor een bredere doelgroep.

Variatie en fun
Look-O-Look staat bekend om haar producten als Zure Matten en Aardbeiveters die door kinderen van zowel 6 als 16 erg gewaardeerd worden. Het snoepmerk vond het tijd voor een nieuwe campagne. Na een oriëntatie onder drie bureaus heeft voor gekozen.  Wilma Bouw, Group Brand Manager bij Look-O-Look: &;Canday won de pitch, omdat zij de belangrijkste waarden, variatie en fun, van Look-O-Look perfect hebben vertaald in hun creatieve concept. Dat snoep lekker is, daar kijkt niemand meer van op. We wilden iets anders doen om onze consumenten te verrassen.&;

Canday heeft een crossmediale campagne ontwikkeld die de doelstelling heeft om zowel de merk- als de productbekendheid te verhogen. Het concept zal o.a. worden uitgevoerd in een landelijke TV campagne met diverse commercials die te zien zijn vanaf medio mei. De online activatie zal tegelijk starten in de vorm van een . Gedurende de zomer zal er nog een activatiemoment ingezet worden. Ook wordt de campagne doorgetrokken op de winkelvloer.

Sooweeej!
Canday over de campagne: &;Wat je voelt, denkt, ziet als je snoept, is waarschijnlijk iets heel anders dan wat je in de commercials van alle snoepmerken ziet. Look-O-Look kauwt bewust niet voor wat het eten van een Zure Mat of Aardbei Veter met je doet. Het campagneconcept is gebaseerd op het eerste moment dat je een hap van een Look-O-Look snoepje neemt. Het moment dat je verrast wordt. En alleen maar kunt denken: ‘WAT was dát?!’ ofwel: Sooweeej! Canday heeft een wereld ontwikkeld waar je in wordt gezogen. En dat is behoorlijk verrassend.&;

Credits
Bureau: Canday
Account director: Natascha van den Ende
Account management: Nikki van Valderen
Project management: Hennie Bouwe
Concept & strategy: Joris Verhaak
Concept & art director: Martijn Rijken
Webdesign: Willem Nikkelen
Graphic design: Raoul Schaaf
Webbouw: Indicia Interactiv
Shirtactie: Spreadshirt
Casting & bureau producer:
Danielle van Disseldorp

Klant: Look-O-Look
Group Brand Manager Candy: Wilma Bouw
Interim Brand Manager: Claudie Godrie
Brand Manager: Frank Meinster

Filmproductie: Wenneker
Regisseur: Joris Noordenbos
Producer: Anouk van der Stel
Sounddesign: Six Feet High Robin Overeem
Visual development: Artbox
Illustrator: Rik Oostenbroek
Creative Producer: Julien Kraakman

Mediabureau: Kobalt
Mediaconsultant: Linda van Geffen
Jr. AV Planner: Mustafa Himdi

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie