Het moet natuurlijk wel gebeuren, parkeerboetes uitdelen. Maar nog beter is als je de boetes kunt voorkomen.
Cition vroeg bureau Big Shots te helpen met hun imago. Het bedrijf merkte dat mensen problemen hadden met het nieuwe kentekenbeleid: men moet tegenwoordig zijn kenteken verplicht invoeren bij de parkeerautomaat.
Elian Wils, chief creative en oprichter van Big Shots: ‘Dat vonden we een erg leuke uitdaging voor zo'n klant, zeker omdat ze ons de vrijheid gaven en bereid leken te zijn om een risico te nemen.’
Big Shots bedacht een video en site (er kwam geen mediabudget aan te pas) en Peet de parkeerwachter ging volgens Wils viraal.
Het idee is eigenlijk simpel: Peet helpt je je kenteken te onthouden. Tik ‘m maar eens in op Ken je Kenteken.
Ezelsbrug-o-matic
Enkele resultaten van Peets ezelsbrug-o-matic:
89 Heerlijke jeukende lee towers
26 kromme nietsnutten
De site genereerde ruim 135.000 ezelsbruggetjes en diverse media pakten het op.
Wils: ‘Zo stond Peet afgelopen vrijdag ineens op de voorpagina van Het Parool.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!